شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که تعامل رئیس جمهوری با حوزویان می‌تواند در رشد فرهنگ جامعه موثر باشد گفت: در این تعاملات بسیاری از مسائل فرهنگی کشور که در کوتاه مدت قابل حل هستند رفع می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن آقا نظری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع، علما و روحانیون اظهار داشت: تأثیرگذاری حوزه علمیه قم در سطح ایران و در خارج از کشور محسوس است و این دیدارها ارتباط بین این دو نهاد را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارتباط بین حوزه و دولت همواره بوده و با این دیدارها این تعامل افزایش نیز می‌یابد گفت: در این دیدارها حوزویان مشکلاتی را که هست با دولت در میان می‌گذراند و دولت نیز با حوزویان تبادل‌نظر می‌کند و باعث افزایش تعاملات می‌شود.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: این‌گونه تعاملات موجب تعالی کل جامعه می‌شود و امیدواریم که این تعاملات روز به روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعامل رئیس جمهوری با حوزویان می‌تواند در رشد فرهنگ جامعه موثر باشد گفت: در این تعاملات بسیاری از مسائل فرهنگی کشور که در کوتاه مدت قابل حل هستند رفع می‌شوند و برای حل مسائلی که احتیاج به زمان دارد نیز می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقانظری تصریح کرد: این ارتباطات موجب می‌شود که حوزویان با مسائل واقعی در دولت آشنا شوند و زمانی که می‌خواستند دولت را نقد کنند و مسائل مختلف  آن را بررسی کنند در حقیقت صورت مسئله واقعی بررسی می‌شود و در نتیجه نقد مناسبی از دولت صورت می‌‌گیرد.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha