پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 345399
۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
19

حوزه/ مشاور رئیس جمهوری در امور رسانه با اشاره به اینکه دولت از نقد استقبال می کند، ابراز داشت: متاسفانه امروز به عنوان نقد، تخریب صورت می گیرد و دولت با رسانه ای برخوردی نکرده است و معتقد است مختصات نقد باید رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدرضا صادق بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه با مشاور رئیس جمهور در امور رسانه با تشکر از استقبال پرشور مردم قم  از رئیس جمهور، اظهار داشت: چهاردهمین سفر دولت تدبیر و امید به نیت چهارده معصوم(ع) به قم به عنوان مرکز نشر معارف شیعه اختصاص یافت،

وی ابراز داشت: در تمام سفرهای استانی نشست رسانه ای برگزار می شود و اصحاب رسانه پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص مسائل صنف و امور رسانه ای ریاست جمهوری تبیین می‌کنند. 

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه با اشاره به اینکه برای خبرنگاران قمی باید رسالتی ویژه تعریف نمود، تصریح کرد: این رسالت را باید خود خبرنگاران تعریف کنند و دیگران از آن الگو گیرند. 

صادق با بیان اینکه خبرنگاران نشر معارف دین، باید در سرزمین ایران بدرخشند، ابراز داشت: دولت حتما به خبرنگاران کمک خواهد کرد تا رسالت خبری خود را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران قمی می‌توانند در کشور الگو و نمونه باشند، تصریح کرد: در همین راستا ظرفیتهایی برای حمایت از خبرنگاران صورت خواهد گرفت.

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه با اشاره به مسئله بیمه خبرنگاران، گفت: دولت خود را موظف کرده تمامی مسئولان رسانه ها را تشویق و ترغیب کند تا خبرنگاران خود را بیمه کنند.

صادق با بیان اینکه تمامی حق بیمه را خود دولت به مسئولان رسانه ها پرداخت می کند، ابراز داشت: رسانه هایی که در فصل پاییز حق بیمه را پرداخت کردند، فهرست خود را به وزارت ارشاد ارائه دهند تا دولت آن را پرداخت کند و این مسئله، عقب افتادگی از ناحیه دولت نیست و اگر مشکلی وجود دارد، از سوی مسئولان رسانه ها بوده و آن ها بیشتر به بیمه خبرنگاران اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این که رویکرد دولت در آینده پیگیری بیمه تکمیلی برای خبرنگاران است افزود: پالایش خبرنگاران رسانه ها در سامانه سمان در حال انجام است و کارت خبرنگاری برای خبرنگاران مورد تایید این سامانه صادر و بیمه تکمیلی نیز برای آن ها مشمول خواهد شد.  

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه با پذیرش مشکل حقوق مادی خبرنگاران، تصریح کرد: دولت کوشش خود را خواهد کرد از خبرنگاران حمایت کند، اما کار بزرگ خبرنگاران را با مزد نمی توان جبران کرد. 

صادق افزود: در صورت شکل گیری سازمان نظام صنفی و تصویب قانونی توسط مجلس، بسیاری از مشکلات خبرنگاران رفع خواهد شد.

وی با اشاره به راهبرد رسانه ای تخریب کنندگان دولت، ابراز داشت: خبرنگاران چشم و گوش متعهد مردم هستند؛ مردم در 24 خرداد گفتمان دولت را پشتیبانی کردند که مبنای اعمال اجرایی قرار گیرد؛ شما هم نماینده مردم هستید و باید مراقبت کنید خواسته مردم به نتیجه برسد.

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه افزود: برخی افراد از زاویه های خاص خود موضوعات را برجسته سازی می کنند که تمام مطلب نیست.

صادق تصریح کرد: برخی افراد، کلمه ای از رئیس جمهور را در یک کنفرانس برجسته سازی کرده و فقط می خواهند این مسئله را القا کنند، در صورتی که امری غیرحرفه ای می باشد.

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه با بیان این که تلاش دولت این است تا فرصت برابر را برای تمام اصحاب رسانه فراهم کند تصریح کرد: برخی از امکانات در اختیار تعدادی از رسانه ها است؛ اما  باید به اصول حرفه ای و منافع ملی مردم توجه شود که امکانات مردم صرف ترویج جریانات خاص نشده و در خدمت انتخاب مردم قرار گیرد.  

وی با اشاره به درخواست خبرنگاران برای برگزاری کلاس های آموزشی، تصریح کرد: دولت از رویکرد آموزشی برای خبرنگاران حمایت خواهد کرد تا کلاس هایی در قم تشکیل شود، در تامین اساتید نیز مشکلی وجود ندارد و بنده این مسئله را پیگیری خواهم کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه با اشاره به فضای آزاد رسانه ای، ابراز داشت: در این زمینه شرایط قانونی که برگرفته از امور دینی است، رویکرد ما خواهد بود.

صادق با بیان اینکه مقامات دولت در قبال مسائل پاسخگو هستند، اظهار داشت: تمامی مسئولان این دولت در خدمت افکار عمومی هستند تا از طریق رسانه ها سوالات را پاسخ دهند؛ نقد سازنده و عالمانه در نزد دولت مردان، بسیار محترم است و از آن بهره می گیرند.

وی تصریح کرد: نباید در لباس نقد، دولت را تخریب کرد که برخی رسانه ها با تیراژ محدود مسائلی را مطرح می کنند که واقعیت ندارد. 

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه در ادامه افزود: جمعیت زیاد استقبال کنندگان از رئیس جمهور، بسیار خوب بود و ممکن است آن ها نظراتی داشته باشند که برای  همه محترم است.

صادق با بیان اینکه مشی دولت اعتدال است، ابراز داشت: سفر رئیس جمهور به قم در راستای سفرهای ایشان به مناطق مختلف کشور است و امروز چهاردهمین سفر استانی به مرکز نشر اهل بیت(ع) صورت گرفت و این ترتیب سفرها از قبل نیز پیش بینی شده بود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه آگهی ها طبق قانون باید اجرایی شود، تصریح کرد: وزارت ارشاد و استانداری ها نسبت به این مسئله پیگیر خواهند بود.

صادق با بیان اینکه هرکسی می تواند نظر سیاسی داشته باشد، ابراز داشت: بسیاری از مسئولان دولت نیز ممکن است نگاه هایی داشته باشند، اما در جایگاه کاری به وظایف قانونی خود اهتمام دارند.

وی با اشاره به درخواست خبرنگاران برای پیگیری تعاونی مسکن، تصریح کرد: مسئله تعاونی مسکن خبرنگاران قم را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه در خصوص بیمه خبرنگاران نیز افزود: شاید بخشنامه ای را در چارچوب قانون از طریق بیمه تامین اجتماعی برای اهالی رسانه صادر کنیم تا حمایت بهتری صورت گیرد.

صادق با اشاره به اینکه حمایت و آموزش های تخصصی برای خبرنگاران کار بسیار صحیحی است، ابراز داشت:  اگر پیشنهادهایی برای ارائه لایحه حمایت از خبرنگاران به مجلس ارائه شود؛ دولت حتما این مسئله را حمایت خواهد کرد تا یک قانون حمایتی به مجلس ارائه دهد. 

وی با بیان اینکه اختصاص مرکزی برای برگزاری نشست های خبری مسئولان پیشنهاد خوبی است، تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید ارائه فرصت برابر به همه رسانه هایی است که هدف آن‌ها تنویر افکار عمومی است و هیچ تبعیضی در این زمینه قائل نخواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری در امور رسانه با اشاره به اینکه دولت از نقد استقبال می‌کند، ابراز داشت: متاسفانه امروز به عنوان نقد، تخریب صورت می‌گیرد و دولت با رسانه ای برخوردی نکرده و معتقد است که مختصات نقد باید رعایت شود. 

صادق در پایان خاطرنشان کرد: در راستای حقوق مردم باید حرکت کنیم و دولت از نقد سازنده و عالمانه استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha