شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر اینترنت و ماهواره ابزار تهدید است می‌تواند به فرصت نیز تبدیل شود. ما باید این فرصت را غنیمت شماریم و به کمک آن اسلام را به تمام دنیا معرفی کنیم

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) سنندج با تاکید بر این که حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعیان باید وارد تعامل مشترک شوند، گفت: عناصر و ارکان مشترک بسیاری وجود دارد که قابل توجه و سرمایه‌گذاری است.

وی از پیامبر اسلام(ص) به عنوان سند روشن عدالت، تقوا و مکارم اخلاق برای همه بشریت یاد کرد و ابراز داشت: رسول اعظم(ص) به عنوان فخر مسلمانان، عامل مشترک اساسی میان فرق اسلامی هستند و سیره آن حضرت عظیم ترین سرمایه‌ مسلمانان است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تلاش‌های دشمن برای غبارآلود کردن چهره پیامبر اکرم(ص)، افزود: پس از اقدامات اهانت آمیز دشمنان، چهره نبی مکرم اسلام(ص) پرفروغ‌تر، درخشان‌تر و روشن‌تر شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه، پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی را تبیین کننده حقایق اسلام ناب محمدی دانست و اظهار کرد: این پیام فطرت‌های جوانان غربی را در مسیر علاقه و توجه به منابع اسلام حقیقی قرار داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در ادامه به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر اینترنت و ماهواره ابزار تهدید است می‌تواند به فرصت نیز تبدیل شود. ما باید این فرصت را غنیمت شماریم و به کمک آن اسلام را به تمام دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت حدود 4هزار طلبه خواهر در زمینه وبلاگ‌نویسی، ادامه داد: در حوزه‌های علمیه آموخته‌ایم که با کمترین امکانات، بیشترین کارها را انجام دهیم، البته این مسئله وظیفه مدیران حوزه را کم نمی‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های خواهران در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی عملکرد چشمگیری داشته‌اند که می‌تواند نویدبخش آغاز جنبش نرم‌افزاری در این نهاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) کامیاران اهتزاز پرچم تشیع و سربازی امام زمان(عج) در دورترین نقاط را مایه افتخار دانست و گفت: در دوره‌ای که بسیاری از افراد نسبت به دین بی‌اعتنا هستند، طلاب با ترویج معارف دینی، جامعه را به سمت سعادت سوق می دهند و این مسئله افتخار بزرگی است.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، وی با اشاره به تربیت 500 مربی قرآن و 200 داور مسابقات قرآنی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور، افزود: هزار و 500 نفر از طلاب و فارغ‌التحصیلان حافظ کل، نصف و ثلث قرآن کریم هستند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha