جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماهواره

حوزه / مسئولان فرهنگي کشور مي بايست خانواده ها را از بلاي شيطاني و خانمان سوز ماهواره كه از دشمن طراحي شده و قصد تخريب جوانان را دارند، هشيار کرده و برای مبارزه با برنامه‌های آن اقدام های جدی را انجام دهند.

حجت الاسلام محمد صادق طالبي، امام جمعه اقليد در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در شیراز ، بيان كرد:  امروزه تاثيرات سوء و آثار بسيار بدي از ناهنجاری‌های اجتماعی را در جامعه شاهد هستيم كه اگر به دنبال ريشه‌هاي آن بگرديم، ماهواره نقش بسيار شاخصي در این زمینه  به خود اختصاص داده است.

امام جمعه اقليد با اشاره به آثار منفي ماهواره در جامعه و زندگي انسانها، گفت: اگر به محيط جامعه و زندگي روزمره خانواده‌ها مراجعه كنيم يك سري از بداخلاقي‌ها، بين زن و شوهر و حتي فرزندان را می‌بینیم که اين آثار مخرب آنچنان پیشرفت کرده‌اند که جبران آن‌ها امكان پذير نمي باشد.

وي اشاره كرد: ماهواره يك سري بدبيني هايي را نیز نسبت به دين در میان مردم جامعه به وجود آورده و بر همین اساس به مذهب و اعتقادات مردم آسيب‌های جدي وارد نموده است.

امام جمعه اقليد در ادامه سخنان خود تاكيد كرد : مسئولان امور فرهنگي مي‌بايست خانواده ها را از اين بلاي شيطاني و خانمان سوز كه از طرف دشمن طراحي شده و قصد تخريب جوانان را دارند، هشيار كند.

حجت الاسلام  صادق طالبي، خاطر نشان كرد: به دليل اينكه اين امر داراي ظرافت خاصي می باشد. لازم است افرادی كه مي خواهند افراد را از اين كار منع كنند داراي صلاحیت‌های لازم همراه با تخصص در علومی مانند روانشناسي و جامعه شناسي باشند.

وي گفت: خانواده‌ها هم به اين امر توجه داشته و سمومی كه به فكر، اعتقادات و باور افراد و زندگي روز مره تزريق شده را با تربیت درست فرزندان خود خارج كنند البته اين برنامه‌ها مطمئناً به زمان نياز دارد و علاوه بر زمان، نیازمند تلاش جدی مسئولان و خانواده ها هستیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha