چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: اثرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند تلاش بیشتر علمی و عملی خواهران طلبه و اساتید و دست‌اندرکاران امور اجرایی حوزه‌های خواهران است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اثرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند جد و جهد بیشتری است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در برابر آنچه در داخل و خارج از کشور رخ می‌دهد بی‌تفاوت نیستند، اضافه اظهار داشت: پاسخ به شبهات، تبیین معارف و استفاده از فرصت‌های تبلیغی، معرفتی، آموزشی و پژوهشی عرصه‌هایی است که حوزه‌های علمیه خواهران نمی‌توانند نسبت به آنها بی‌تفاوت باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه دنیای مجازی برای ما به یک فرصت تبدیل شده‌اند، اضافه کرد: ما می‌توانیم حداکثر استفاده را از این فضا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز راه برای دفاع از اسلام و قرآن باز است، گفت: برای مسلمان ننگ است که در جایی نسبت به نبی مکرم اسلام(ص) اهانت شود و ما از ایشان دفاع نکنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی اظهار کرد: وظیفه ما این است که در برابر بی‌حرمتی‌ها به قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و احکام و معارفی که ایشان سال‌ها برای ابلاغشان رنج کشیدند فعال تر وارد شویم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را به عنوان خلیفه الله مورد خطاب قرار داده است، افزود: این قدرت در هر انسانی هست که خلیفه الله بشود، برای این کار باید ظرفیت خود را به فعلیت برساند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور جشنواره قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران را یک فرصت برای ظرفیت‌شناسی دانست و افزود: این جشنواره زمینه را برای انس دائمی با کلام وحی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ارائه آثار هنری به این جشنواره بهترین جا برای صرف کردن هنر انسان را نشر واجبات دانست و گفت: طلاب از رقابت سالمی که در آن شرکت کرده‌اند به عنوان حرکتی به سمت قله‌های بلندتر استفاده کنند و از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه جامعه به قرآن نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بهترین چیزی که می‌توانیم به وسیله آن دنیا را متوجه اشتباهاتش کنیم؛ قرآن و کلام معصومین است، زیرا این دو بر اساس فطرت الهی هستند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ما قرآن را برای فهم و تذکر انسان آسان کردیم و همه انسان‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha