سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکردستان با اشاره به این که پس از اهانت‌ دشمنان به پیامبر(ص)، فاصله مذاهب اسلامی بسیار کمتر شده است، گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، سران غرب را به وحشت انداخته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت‌الاسلام والسلمین حسینی شاهرودی در نشست مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اساتید و طلاب مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) سنندج با اشاره به وحشت غرب از اسلام، گفت: بعد از پیام رهبر معظم انقلاب و مدیریت هوشمندانه ایشان، همه نگاه‌ها به اسلام دوخته شده است.

وی با اشاره به رشد حوزه‌های علمیه در استان کردستان در سال‌های اخیر، افزود: پس از اهانت‌های دشمنان به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص)، فاصله مذاهب اسلامی بسیار کمتر و مسلمانان به یکدیگر نزدیک شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به عشق و علاقه اهل سنت به ائمه اطهار(ع)، ابراز داشت: باید شیعه را به درستی معرفی کنیم و نشان دهیم که شیعه از منطق والا و بالایی برخوردار است. البته در این زمینه حوزه‌های علمیه پیشگام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی همچنین با تقدیر از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران در توسعه کمی و کیفی این نهاد در استان کردستان، اظهار کرد: وجود حوزه‌های علمیه در هر نقطه‌ای، آرامش آن منطقه را به دنبال دارد و این همان چیزی است که هم شیعیان و هم اهل سنت به دنبال آن هستند.

حجت‌الاسلام صالحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به تاسیس مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) سنندج در سال90، گفت: این واحد حوزوی اکنون 103 طلبه دارد و در همه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران استان کردستان، افزود: انتشار 48 شماره نشریه فرهنگی، تربیت 5 داور قرآنی و تشکیل 79 گروه تبلیغی متشکل از طلاب خواهر از اقدامات صورت‌گرفته در این استان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان به احداث 5هزار مترمربع بنای حوزوی در این استان اشاره کرد و یادآور شد: همین میزان بنا نیز در شرف احداث قرار دارد.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، وی با اشاره به وجود 6 واحد حوزوی در مقطع سطح دو و دو واحد حوزوی فعال در مقطع تحصیلی سطح سه، گفت: در حال پیگیری راه‌اندازی سه واحد حوزوی جدید نیز هستیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha