یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی

حوزه/ اگر امروز انتقادی در مسائل هسته ای صورت می گیرد، باید با هدف یاری رساندن و کمک باشد نه باهدف انتقام گیری؛ همه باید سخنان مقام معظم رهبری را بفهیم و پیرو آن باشیم چرا که مسئله هسته ای مسئله ای ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام اظهارداشت: مطالبی که مقام معظم رهبری در این دیدار در مورد بحث هسته ای عنوان کردند، حمایت از آنچه که نظام و در راس آن رهبری تصمیم گرفتند، می باشد.

وی با اشاره به اصل مذاکرات از دیدگاه رهبری، افزود: همانطور که با صراحت گفته شد، اصل مذاکرات قبل از دولت یازدهم و توسط یک واسطه از سوی آمریکایی ها پیشنهاد می شود و در همان موقع هم مقام معظم رهبری  خطوط قرمز را مدنظر قرار داده و بیان کردند که به این مذاکرات خوشبین نیستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، با تاکید بر حمایت صریح مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای ، گفت: افرادی که در عرصه دیپلماسی در حال مذاکره هستند ، چون از طرف نظام اسلامی هستند، پس مورد تایید بوده و همه باید از آنها حمایت نماییم تا آنها هم با قوت قلب بیشتری بتوانند به مذاکره پرداخته  و از حقوق ملت ایران حراست نمایند؛ رهبر معظم انقلاب هم در این دیدار با بیان برخی از ویژگی ها برای تیم مذاکره کننده ، ضمن تذکر خطوط قرمز هسته ای، از آنها حمایت نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، تاکید کرد: در سالی که از سوی  رهبری  به عنوان همدلی و هم زبانی نامگذاری شده است، همه باید به این مهم پایبند بوده و  در مصداق بارز آن،  در دفاع از حقوق ملت و تیم مذاکره کننده همدل باشیم.

وی در خصوص انتقادهایی که  درمورد مسائل هسته ای در کشور می شود، گفت: در این مورد هم رهبر معظم انقلاب صریحا نظر خود را بیان کرده و برای همه ما این سخنان فصل الخطاب است.

انتقادها با هدف انتقام گیری نباشد

این استاد حوزه، تصریح کرد: ما هم قبول داریم که انتقاد خوب، سازنده است، اما باید بدانیم که اگر انتقادی می شود، در زمینه جزئیات مذاکره مثلا برخی از کلمات این توافق نامه باشد، اینکه عده ای اصل مذاکره را زیر سئوال می برند، انتقاد نیست، چرا که این مهم، نظر صریح رهبری است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ، اگر امروز انتقادی صورت می گیرد، باید با هدف یاری رساندن  و کمک باشد، نه باهدف انتقام گیری؛ لذا امروز اگر کسی بخواهد اصل  مذاکرات را زیر سئوال برده و به نوعی توجیه کند، خیلی درست نیست، همه باید سخنان مقام معظم رهبری  را بفهیم و پیرو آن باشیم چرا که مسئله هسته ای مسئله ای ملی است.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha