شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد حسن آصفری

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، چون سدی در مقابل نقشه های شوم اسلام ستیزان بین المللی ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدحسن آصفری، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری حوزه ضمن اشاره به برخی از اهداف پیام رهبر معظم انقلاب در عصر کنونی، تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری برای مقابله با تلاش بی‌حدوحصر استکبار جهانی در پیاده‌سازی سیاست اسلام هراسی در کشورهای اروپایی صادرشده است.

نماینده مردم اراک، در مجلس شورای اسلامی افزود: در مقطعی که جریان اسلام هراسی به پرچم‌داری استکبار جهانی و با بسیج نیروهایی افراطی و تکفیری چون دانش، تلاش می‌کند تا ضمن جایگزینی اسلام بدلی با چهره‌ای زشت و به ‌دوراز عقلانیت، نفوذ اسلام ناب محمدی(ص) را در قلب اروپا بگیرد؛ پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، چون سدی در مقابل نقشه‌های شوم اسلام‌ستیزان بین‌المللی ایستاد.

وی با تأکید بر این‌که پیام به جوانان اروپا و آمریکا به‌منظور دعوت از جوانان اروپایی برای مطالعه معارف اسلام ناب که دران رأفت اسلامی موج می‌زند، مرقوم شده است، ابراز داشت: با توجه به تشنگی دنیای کنونی به معارف الهی، ارسال این پیام در عصر کنونی با استقبال پرشور جوانان اروپا مواجه شد؛ به‌گونه‌ای که در ابتدای امر با ارسال پیامک‌های بی‌شماری، تیترها و متن‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب منتشر گشت.

دکتر صفری بابیان این‌که این پیام، جایگاه و نفوذ انقلاب اسلامی به‌ویژه رهبر معظم انقلاب در میان جوانان مسلمان و متن اروپا را به منحصر ظهور گذارد، گفت: بر رسانه‌ها و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی فرض است تا با حمایت از نخبگان بین‌المللی، پیام دوراندیش رهبر معظم انقلاب را در اختیار همه عاشقان اسلام ناب گذارده و با معرفی افکار و عقاید اسلام ناب محمدی(ص) جلوی هجمه‌های سنگین تبلیغاتی استکبار جهانی را بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا یادآور پیام امام خمینی(ره) به گورباچف بود، اظهار داشت: امروز رهبر معظم انقلاب واقعیت‌هایی از اسلام را که امام خمینی(ره) به اتحاد جماهیر شوری گوشزد نموده بودند، به جوانان اروپایی متذکر شدند.

وی وظیفه جامعه المصطفی و نهادهای بین المللی در نشر صحیح پیام مقام معظم رهبری به تک تک جوانان اروپا و آمریکا را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی با مجموعه نیروهای متدین، پرشور و علاقه‌مند به اسلام ناب، حد و مرزی را برای انجام وظایف الهی خویش نمی‌شناسد و تمام قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف را در زیر چتر گرم اسلام جای داده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعة المصطفی بایستی با فعال سازی هرچه بیشتر نیروهای خود در جای جای جهان، به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا، از فضای سایبری و رسانه‌ای حداکثر استفاده را نموده، در عرصه‌های مختلف پژوهش همچون؛ تهیه مقالات و نوشتارهای متعدد و برگزاری همایش‌های متنوع در کشورهای اروپایی، ضمن تبیین پیام مقام معظم رهبری، راهکارهای پیاده شدن آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

دکتر آصفری تشکیل کمیته‌هایی برای تعیین نحوه اشاعه و پیاده سازی فرامیشات مقام معظم رهبری در کشورهای اروپایی را بسیار مهم دانست و اذعان داشت: جامعة المصطفی می‌تواند با بهره‌گیری از نفوذ کالج‌هایی که در مناطق مختلف اروپایی راه اندازی نموده، ضمن رساندن صحیح و کامل پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب به جوانان جهان، نباید از پیاده شدن مرقومات این نامه غافل باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که اصلی‌ترین و مهمترین موضوع در پیام رهبر معظم انقلاب، پیاده سازی مرقومات ایشان در گستره جهانی است، ابراز داشت: این مهم بر عهده مجموعه‌هایی چون؛ جامعه المصطفی نهاده شده است؛ تا با همکاری گسترده با رایزنی‌های فرهنگی در کشورهای مختلف اروپایی، به این وظیفه سنگین و خطیر جامه عمل بپوشانند.

وی ضمن درخواست از دولت و مجلس جمهوری اسلامی اسلامی ایران بر حمایت از پویایی هرچه بیشتر جامعة المصطفی، خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی چتری برای ایدئولوژی ناب معارف اسلامی است، که به برکت خون مقدس شهدای انقلاب اسلامی شکل گرفته و به دور از رنگ، زبان، قومیت و قبیله، به منظور احقاق آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ  وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» و در راستای پیاده شدن اهداف ناب اسلامی تلاش و فعالیت می کند.

دکتر آصفری در پایان سخنان خود با تاکید بر این که نباید جامعه المصطفی را در نقطه‌ای منحصر و محدود کرد،‌ یادآور شد: جامعه المصطفی باید تلاش نماید تا جامعة‌المصطفی‌هایی کوچکتر البته با فعالیت هایی در گستره بین المللی ترسیم نماید و شهر مقدس قم مرکز بزرگی برای فعالیت این نهادهای بین المللی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha