جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حکیم الهی

حوزه/مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم گفت: پس از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نگاه و رویکرد ملت های اروپایی و آمریکایی نسبت به اسلام بسیار متفاوت و موجی از اسلام گرایی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجید حکیم الهی در نشست بررسی تاثیرات نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در حاشیه نمایشگاه «شهرک معارفی بهشت بانو» در حرم مطهر اظهارداشت: انتشار نامه رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی و سایبری خطاب به جوانان جهان بازخوردهای بی بدیلی داشت.

معاون بین الملل جامعة المصطفی العالمیه افزود: این نامه دستاوردهای متعددی داشت که برخی از آن مربوط به داخل کشور و بعضاً مرتبط با جوانان خارج از مرزهای ایران می شد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی ادامه داد: نامه رهبر معظم انقلاب علاوه بر تاثیرات جهانی بر جوانان اروپا و غربی، باعث ایجاد انگیزه فوق العاده‌ای در بین جوانان داخل کشور مبنی بر ترویج و تبلیغ دین اسلام به جهان شد.

وی تاکید کرد: امروز موج قوی و بسیار خوبی در بین جوانان انقلابی داخل کشور برای تبلیغ اسلام به زبان انگلیسی برای مردم جهان ایجاد شده است و این اتفاق مبارکی است که نباید از آن غفلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با اشاره به اینکه به کمک فضای مجازی و سایبری و قدرت فوق العاده اینترنتی و شبکه های اجتماعی به راحتی می توان هریک از مسلمانان و شیعیان در هر گروه سنّی یک مبلغ دینی باشند، بیان داشت: برای تبلیغ دین دیگر نیاز نیست که متحمل سفرهای خارجی و طولانی شد، بلکه با اینترنت و یک دستگاه رایانه می توان از داخل منزل رسالت تبلیغ اسلام را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: پس از شکست سیاست‌های حاکمیتی و اثبات عدم توانایی نظام لیبرالیسم، کمونیست و سکولاریسم ، موجی از ارزش های انسانی در اروپا و در بین جوانان غربی شکل گرفت که تشکیل تجمعات و انجمن‌های صنفی در لوای اعلام نارضایتی ها ی مدنی چون جنبش وال استریت مصداق آن است.

این کارشناس مسائل بین المللی افزود: فروش روز افزون قرآن کریم در اروپا و جوامع غربی، افزایش آمار جذب جوانان پاک طینت به اسلام حاکی از زمینه گرایش مردم غرب و آمریکا به دین اسلام دارد.

وی با اذعان به اینکه، انجام پروژه های بزرگ، با هزینه های هنگفتی چون اسلام هراسی و اسلام ستیزی، مسلمان کشی در جوامع غربی، ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان ساکن اروپا، حمایت از گروه های تکفیری و سلفی جنایت کار چون داعش همگی گواه بر ترس و واهمه غرب از جذب روز افزون جوان به اسلام است.

حجت الاسلام حکیم الهی اظهارداشت: حقیقت دین مبین اسلام دارای گیرایی قوی است، تحریف اسلام و به نمایش گذاشتن چهره زشت و خشن از اسلام حربه غرب برای مقابله با گیرایی اسلام است.

وی تاکید کرد: چنانچه محتوای نامه رهبر معظم انقلاب را به دقت مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که معظم له سعی کرده اند آن تار و پودی که نظام غرب به دست و چشم جوانان اروپایی با تحریف، دروغ و نشر اکاذیب بسته است را باز کند و چشم آنان را به روی حقیقت بگشاید.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha