یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 339089
۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
روز عاشورا در سوئد

هر ساله راهپیمائی ویژه عاشورای حسینی ساعت 12:00 در مرکز شهر استکهلم برگزار می گردد. هدف از این راهپیمائی معرفی آرمان های عاشورا و قیام امام حسین (ع) به جامعه سوئد است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ویژه برنامه ظهر عاشورا در استکهلم سوئد، سه شنبه 4 نوامبر برابر 13 آبان از ساعت 09:30 صبح در مرکز اسلامی امام علی (ع) این شهر برگزار می گردد.

مرکز اسلامی امام علی علیه السلام استکهلم طی اطلاعیه ای اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن روز عاشورا و شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان مجلس ویژه ظهر عاشورا روز سه شنبه 4 نوامبر از ساعت 09:30 صبح در مرکز اسلامی امام علی (ع) برگزار می گردد.

این اطلاعیه افزود: "برنامه شامل تلاوت قرآن کریم، زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی، مداحی حاج امید معنوی و اقامه نماز ظهر و عصر خواهد بود. در پایان برنامه نیز عزاداران گرامی مهمان سفره امام حسین (ع) می باشند. از کلیه خواهران و برادران و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت دعوت می گردد در این مجلس نورانی حضور بهم رسانند.

خاطر نشان می شود مرکز اسلامی امام علی استکهلم در مناسبت های مختلف دینی، ویژه برنامه هایی را برای پیروان اهل بیت علیهم السلام در آن دیار برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن حکیم الهی امامت جماعت و مدیریت این مرکز را بر عهده دارد.

همچنین هر ساله راهپیمائی ویژه عاشورای حسینی نیز ساعت 12:00 در منطقه Nybroplan در مرکز شهر استکهلم برگزار می گردد. شرکت کنندگان در این راهپیمائی در منطقه نی برو پلان (Nybroplan) تجمع نموده و به طرف میدان سرگل Sergelstorg حرکت خواهند کرد.

هدف از این راهپیمائی معرفی آرمان های عاشورا و قیام امام حسین (ع) به جامعه سوئد می باشد. با توجه به روایاتی که در این باره نقل شده است، شعار این تظاهرات به هدف اصلی قیام حضرت امام حسین (ع) اختصاص خواهد داشت که همانا صلح و آزادی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha