پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 362816
۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
شیعیان سوئد

حوزه/ گروهی از شیعیان عراقی و مستبصران ساکن شهر استکهلم سوئد سال ها است که با برپایی هیئت امام حسن مجتبی(ع) در کربلا به زائران اربعین امام حسین علیه اسلام خدمت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، این روزها موکب ها و هیئت های عزاداری و خدمات رسانی در کربلای مقدس برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی رقابت می کنند و در این میان گروهی از شیعیان و مستبصران استکهلم سوئد نیز سال ها است که به کاروان خادمان امام حسین علیه السلام پیوسته اند.

علی محمد فارس مسئول این هیئت می گوید همچون سال های گذشته برای برپایی هیئت و احیای زیارت اربعین و ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین به کربلا آمده ایم.

وی افزود: در ابتدای کار خود پس از سال 2003 هیئتی کوچک به نام موکب و حسینیه امام مجتبی علیه السلام در کربلا برپا می کردیم تا زمینه پیوند مستبصران و دوستداران سوئدی اهل بیت علیهم السلام با امام حسین(ع) را فراهم کنیم.

علی محمد فارس ادامه داد: خدمات ما در این هیئت شامل ارائه نوشیدنی های سرد و گرم و شیر و قهوه و آب میوه می باشد و بیش از 300 نفر در این کار به ما کمک می کنند که برخی از آنها عراقی و برخی خارجی هستند که از این اتباع خارجی برخی به کربلا رسیده اند و برخی دیگر در انتظار دریافت اجازه ورود به عراق هستند، چون دولت عراق به خاطر اوضاع امنیتی به بسیاری از اتباع خارجی ویزا نمی دهد و البته نظر ما این است که زیارت اربعین مناسبت مهمی است و در صورت ایجاد تسهیلات برای زیارت اتباع خارجی و تشرف آنها به زیارت امام حسین(ع) تعداد زائران این ایام به مراتب بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha