سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صالحی

حوزه/ خطیب حوزه با تاکید بر اینکه دولت در حال تلاش برای سرافرازی و عزت ملت و ایستادگی در مقابل دشمنان است، گفت: هرکسی برخلاف پیام رهبری سخن بگوید باید حرف خود را پس بگیرد.

  به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری شامگاه چهارشنبه در مراسم ترحیم والده رئیس جمهور که در مسجد اعظم برگزار شد، به تشریح عوامل موثر در شکل گیری خانواده پرداخت و اظهار داشت: وجود فضای مذهبی، اهتمام به دیانت و توجه زن و شوهر به فرهنگ دینی موجب شکل گیری بنیان دینی خانواده می شود.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) از سوی خداوند مظهر رحمت قرار داده شد، تصریح کرد: برای شکل گیری نبوت، امامت و دیانت ضرورت داشت پیامبر اکرم(ص) مظهر رحمت باشند.

سخنران مراسم  افزود: امروز قرآن زنده است و آثار نبوت و مودت در دنیا وجود دارد.  

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بنیان خانواده را حاصل علم الهی دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، آرامش در خانواده با دوعامل رحمت و مودت شکل می گیرد و این مسئله نشان از اهمیت بنیان خانواده از سوی خداوند متعال را دارد.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه پسران نعمت و دختران حسنه هستند، افزود: در جامعه شاهد اهتمام جدی به مسئله خانواده نیستیم و باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

این محقق حوزه با تاکید بر اینکه مادر، بنیان جامعه بشری محسوب می شود، تصریح کرد: دین مبین اسلام به مادر، زن و دختر توجه خاصی داشته است و وجود نخستین فرزند خانواده ای که دختر باشد را مایه سعادت عنوان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حاج اسدالله فریدون پدر حجت الاسلام والمسلمین روحانی از کسبه های متدین سمنان به شمار می رفت، گفت: همچنین ایشان نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی بروجردی در سمنان بود.     

مادر رئیس جمهور خانواده را بر اساس قرآن تربیت کرده

وی تصریح کرد: مادر رئیس جمهور عمری با برکت داشته و خانواده را بر اساس آیات قرآن مدیریت کرده و فرزندان این بانو، به بهترین شکل تربیت یافت اند.

این پژوهشگر  حوزه، حجت الاسلام والمسلمین روحانی را فرزند و مولود حوزه مقدسه قم عنوان کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور شخصیت دینی، علمی و فرهنگی تربیت یافته از حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به خاطره خود از سخنرانی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت مرحوم مصطفی خمینی در سال 1356 در مسجد ارگ تهران، ابراز داشت: محور سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روحانی در خصوص خدا و حضرت ابراهیم(ع) بود که آیات را با شیوه ای فنی به بنیان گذار انقلاب اسلامی مرتبط و برای نخستین بار لقب «امام» را عنوان کرد.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین روحانی خدمت بسیاری به انقلاب داشته است.

این خطیب توانای حوزه با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، اظهار داشت: اگر دولت و ملت هم زبان باشند کدام بخش از کشور دچار مشکل می شود؛ مشکلات کشور به دلیل تفرقه و انتقاد با نظرات خاص است.    

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: اگر آیت الله العظمی خامنه ای را به عنوان رهبرمی دانیم باید سخن ایشان را واجب الاطاعه بدانیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت در حال تلاش برای سرافرازی و عزت ملت و ایستادگی در مقابل دشمنان است، تصریح کرد: هرکسی برخلاف پیام رهبری سخن بگوید باید حرف خود را پس بگیرد.                     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha