دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ وقتی مدیریت علم در جهان تابع سیاست های جهان سلطه باشد، یکی از آثار آن، انحصار و آپارتاید علمی است/ کشورهای 1+5 قابل اعتماد نیستند و در حقیقت هدف اصلی آنان، نفی اسلام و استقلال ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، صبح امروز در دیدار مدیران نیروگاه اتمی بوشهر، با تقدیر از تلاش های دانشمندان و تلاشگران عرصه دانش هسته ای کشور، نیروگاه هسته ای را نماد توسعه و پیشرفت کشور خواند و گفت: دانش و نیروگاه هسته ای، نشان دهنده توسعه یافتگی و دانشوری و رشد در عرصه علم و فناوری است.

 نماینده ولی فقیه در بوشهر ادامه داد: اگر دانش هسته ای در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری بومی شود، تکنولوژی بسیار بالایی بوده و نشان از قدرت، استعداد و پیشرفت یک سرزمین دارد.

 وی تاکید کرد: ایران اسلامی با هدایت های مقام معظم رهبری در عرصه هسته ای و دیگر عرصه های علمی دیگر به ویژه علوم تجربی و تبدیل علم به محصول، پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

*بومی سازی دانش هسته ای

 امام جمعه بوشهر افزود: در گذشته بومی سازی دانش هسته ای در ایران یک کار محال بود، اما هم اینک نسل جدید سانتریفیوژها در کشور تولید می شود و در این زمینه اندیشه های نوین دیگری وجود دارد که می تواند نسل های بالاتری از سانتریفیوژها را تولید کند.

 نماینده مقام معظم رهبری در بوشهر یادآور شد: هم اکنون ایران به درجه ای از دانش رسیده که می توانیم بگوییم جزء معدود کشورهایی است که در عرصه دانش هسته ای به خودکفایی در بخش های وسیعی از این فناوری رسیده است.

 حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري اضافه کرد: به همین خاطر کشورهای سلطه گر، ایران را تحت فشار قرار داده تا نتواند سطح این دانش را ارتقاء داده و آن را به محصول تبدیل کند.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار می داند که نظام فقهی و حقوقی ما اجازه استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای را نمی دهد، اما بخاطر محدود کردن این دانش استراتژیک، به شدت ایران را تحت فشار می گذارند.

*آپارتاید علمی

 رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه متأسفانه علم و دانش تحت فشار سیاست های جهان سلطه است، بیان داشت: وقتی مدیریت علم در جهان تابع سیاست های جهان سلطه باشد، یکی از آثار آن، انحصار و آپارتاید علمی است.

 امام جمعه بوشهر ادامه داد: چون دانش هسته ای، یک دانش بسیار مهم و استراتژیک است، روی این دانش فشار بیشتری می آورند و در آینده نیز بر روی صنایع فضایی، ماهواره ها و صنایع نظامی و موشک های بالستیک این فشار را خواهند آورد.

 حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: اگر توافقنامه هسته ای اخیر به سر انجام برسد، فکر نکنیم که تحریم ها برداشته می شود، بلکه دنیای استکبار به شیوه های دیگر به اعمال تحریم ها می پردازد.

 وی ادامه داد: جهان سلطه اعلام کرده تحریم هایی برداشته می شود که در حوزه هسته ای باشد، البته در صورتی که نگرانی های آنها برطرف شود؛ این نگرانی ها همیشه از سوی جهان سلطه وجود دارد و اگر هم تحریم ها را تقلیل دهند، موارد دیگری را در موضوع دیگر طرح می کنند.

*کشورهای 1+5 قابل اعتماد نیستند

 نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر تأکید کرد: کشورهای 1+5 قابل اعتماد نیستند و در حقیقت آنها کاری به دانش هسته ای ما ندارند، بلکه هدف اصلی آنان، نفی اسلام و استقلال ایران است.

*هدف اصلی دنیای استکبار از تقابل با ایران

 رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر در پایان تصریح کرد: جهان سلطه به سردمداری آمریکا و صهیونیست ها به دنبال این نیست که ما نتوانیم از دانش هسته ای بصورت صلح آمیز استفاده کنیم، بلکه هدف آنها، نابودی استقلال و انقلاب اسلامی، نفی اسلام و جلوگیری از پیشرفت ایران در حوزه های علم و فنآوری و ... است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha