پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حمله عربستان به یمن، نشان دهنده از سفاهت سیاسی، خوی جنایتکاری و عدم تعادل آل سعود در تحلیل های عقلانی دارد/ مطالبه بی منطق و ظالمانه آمریکا پایان ناپذیر است و تنها به نابودی انقلاب و نظام اسلامی می اندیشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، در جلسه درس خارج خود، به تحلیل مسئله یمن و مذاکرات هسته ای پرداخت.

نماينده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به این که در آینده‌ی نه چندان دور در جهان اسلام شاهد فتنه های زیادی خواهیم بود، گفت: هم اینک نیز فتنه‌ی اسلام علیه اسلام در راه است که در یمن آغاز آن دیده می شود.

*فتنه گری آل سعود

وی با بیان این که  متأسفانه عربستان سعودی همیشه در تمامی فتنه ها یک طرف فتنه بوده است، ابراز داشت: آل سعود با چه مجوز شرعی به یک مملکت اسلامی حمله و به آن کشور تجاوز کرده و مسلمین را می کشد؟ آیا مردم یمن کافر و مشرک اند؟

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که رژیم اشغالگر قدس، فلسطین را اشغال کرده، اما تا به حال عربستان سعودی حتی یک اقدام عملی بر ضد این رژیم ضد بشری و جنایتکار انجام نداده، افزود: مردم یمن، انقلاب کرده و رئیس جمهور آن استعفا داده، آیا باید این کشور را بمباران کرد؟ در تونس و لیبی هم مردم علیه دیکتاتورها به پا خاستند، چرا عربستان سعودی به این کشورها حمله نکرد؟

*سفاهت سیاسی آل سعود

امام جمعه بوشهر با اشاره به این که حمله عربستان سعودی به یمن با هیچ عقل سلیم و هیچ ادله‌ی شرعی نمی سازد، تأکید کرد: حمله عربستان به یمن، نشان دهنده سفاهت سیاسی، وابستگی و خوی جنایتکاری و عدم تعادل آل سعود در تحلیل های عقلانی دارد.

وی یادآور شد: با تحلیل عملکرد آل سعود، انسان متوجه این نکته می شود که حکام عربستان سعودی، از جانب جهان سلطه، اهرم فشاری برای جهان اسلام است.

*اقدام ضد انسانی و اسلامی سران عربستان

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، اقدام ضد انسانی آل سعود را خلاف شرع ضد مبانی اسلامی و عملی جنایتکارانه خواند و ابراز داشت: آمریکا و اسرائیل به دنبال جنگ داخلی در جهان اسلام هستند و امت اسلامی باید هوشیار باشند و با دقت مسائل را بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اسرائیل دشمن واقعی مسلمانان است که بلاد اسلامی را نشانه گرفته و زن وبچه و پیر و جوان را می کشد، اظهار داشت: اگر عربستان سعودی راست می گوید و به دنبال دفاع از جهان اسلام است، به اسرائیل حمله کند.

*نباید به کشورهای 1+5 اعتماد کرد

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران وبا کشورهای 1+5، بیان داشت: تیم مذاکره کننده باید هوشیار باشد، چون آمریکا در طرف دیگر مذاکره قرار دارد که حامی رژیم اشغالگر قدس، پدید آورنده داعش، القاعده، طالبان و ... است. استعمار پلید انگلیس و فرانسه نیز همواره ضد ایران عمل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري با تاکید بر این که نباید به این کشورها اعتماد کرد، ادامه داد: باید طبق حکمت و مصلحت و هدایت های مقام معظم رهبری حرکت کرد و هیچ چیزی را مبهم نگذاشت، چون در وضعیت ابهام، کشورهای استعمارگر خود را مفسر می دانند و هر طور که بخواهند متن توافقنامه را تفسیر می‌کنند.

*ضرورت شفافیت مذاکرات

امام جمعه بوشهر یادآور شد: اگر در مسئله ای "ابهام و اگر" باشد، قطعا غربی ها هر طور که بخواهند آن را تفسیر خواهند کرد،  به همین خاطر باید هیئت مذاکره کننده ایرانی هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: هم اکنون آمریکا می گوید ما پیروز شده ایم، ما هم می‌گوئیم که ما موفق شده ایم، اتحادیه اروپا هم می گوید که آنها پیروز شده اند، باید مذاکرات طوری باشد که عزت، پیشرفت و اقتدار ایران حفظ شود و در آن، حکمت، برنامه ریزی دقیق و مصلحت باشد و پیروزی ایران در مذاکره با حفظ عزت و موفقیت در دانش هسته ای و رشد در تکنولوژی هسته ای و ادامه راه نخبگان این رشته و شهدای آن به طور شفاف در فضای بین المللی معلوم باشد.

*هدایت‌های مقام معظم رهبری

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تاکید کرد: باید در مذاکرات طبق برنامه و هدایت های مقام معظم رهبری پیش رفت، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، و ان شاء الله با عزت و اقتدار این مسیر را طی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای نباید چرخش داشت، افزود: در مذاکرات نباید به جای نرمش، چرخش راهبردی داشت و از آن طرف، داشته های علمی و تکنولوژیک خود را به ارزانی از دست دهیم.

*پایان ناپذیری مطالبه بی منطق و ظالمانه آمریکا

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به این که مطالبه بی منطق و ظالمانه آمریکا پایان ناپذیر است، افزودند: آمریکا قطعاً تحریم ها را با عناوین دیگر اعمال خواهد کرد و به دنبال کنترل انقلاب اسلامی و سپس حذف آن است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: خوی جنایتکار استکبار وقتی راضی می شود که نظام اسلامی تابع جهان سلطه و از کشورهای اقماری آن گردد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آیه 120 سوره بقره، گفت: خداوند در این آیه خطاب به رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: "وَلَن تَرضى عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم/ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا از آیین آنان، پیروی کنی.

وی در پایان تاکید کرد: هر چه بیشتر در مقابل جهان سلطه ایستادگی کنیم، آنها عقب‌تر می‌روند و هر چه  امتیاز دهیم مطالبه آنها بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha