پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رفعتی

حوزه/ مدیر مرکزتخصصی حقوق و قضای اسلامی گفت: نتیجه تجاوز ددمننشانه به یمن، افول عربستان و تخریب این کشور در داخل و در منطقه و در عرصه بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جنایت آل سعود در یمن گفت: انقلاب اسلامی مردم یمن جزئی از بیداری اسلامی در منطقه بوده و استکبار جهانی تلاش کرد که بیداری اسلامی در کشورهای عربی مانند مصر، لیبی و تونس را به انحراف کشانده و بتواند این انقلاب ها را به نفع خود مصادره کند، ولی یکی از جاهایی که نتوانسته اند موفقیتی به دست آورند و احساس کرده اند موفق نخواهند شد، یمن است.

این استاد حوزه با بیان این که شعار های مردم انقلابی یمن، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است گفت: استکبار تجربه کرده اند که نتوانسته  36 سال انقلاب اسلامی را منحرف کند و آرمان هایی که مردم ایران دنبال کرده اند، همچنان پابرجاست، همین وضعیت در یمن نیز وجود دارد و آرمان هایی که ملت یمن به دنبال آن هستند، در قالب شعارهایی که می دهند، چیزی است که مردم انقلابی ایران نیز آن‌ها را سر می دادند و این پدیده ای نیست که بتوان آن را منحرف نموده و یا با آن مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، استکبار برخوردی نظامی و تجاوز نظامی را در مقابله با مردم یمن پیش گرفته و کشور همسایه یمن که نوکری آمریکا و اسرائیل را در این کار انجام می‌دهد، عربستان است. از این روست که مجامع بین المللی در برابر این حمله وحشیانه و تجاوز به یمن نه تنها سکوت می‌کنند، بلکه پشتیبانی هم می کنند.

مدیر مرکزتخصصی حقوق و قضای اسلامی با تأکید بر این که منافع آنها اقتضا می کند تا مردم یمن سرکوب شوند و هیچ ملتی هم به اعتراض برنخیزد و به دنبال آرمان‌های خود نباشد، تصریح کرد: روسیاهی این تجاوز بر پیشانی و چهره سیاه وهابیت و سلفیت باقی خواهد ماند. البته آنها تلاش دارند این جنگ را بین شیعه و سنی قلمداد کنند و برخی خطبای وهابیت این گونه تبلیغ می‌کنند، ولی ملت های اسلامی می دانند که این جنگ شیعه و سنی نیست، بلکه جنگ قدرت است که به نیابت از اسرائیل و آمریکاست و عربستان وجهه خود را به عنوان کشور اسلامی از بین می برد.

وی با بیان این که درست است مردم مسلمان یمن در این راه شهید می دهند؛ ولی نتیجه این تجاوز ددمنشانه، افول قدرت عربستان و تخریب این کشور در داخل، در منطقه و حتی در عرصه‌های بین المللی است، تصریح نمود: عربستان در این کار وحشیانه به دنبال شریک جرم است و تلاش دارد تا کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی پاکستان و ترکیه را در این تجاوز شریک کند.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha