پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نابلسی

حوزه/ تا کی باید صدای جنایتکاران و مفسدان از صدای مستضعفان و بی گناهان بلندتر باشد؟ تا به کی باید برخی با خون ملت ها بازی کنند؟ تا به کی منطق کینه و تخریب به نام خداوند و ملت رسول خدا باید برقرار باشد؟ ای امرای عربستان دیگر بس اس،. دیگر توطئه و تبانی بر مساله فلسطین بس است، دیگر استبداد در جهان عرب بس است، تخریب سوریه بس است، به آتش کشیدن یمن بس است!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته در مناطق و شهرهای مختلف لبنان برگزار شد. خطبای جمعه لبنان در خطبه های این هفته خود حمله رسانه های عربستان به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم کرده و آن را نشانه درماندگی این رسانه ها دانستند و از سوی دیگر تجاوز بیرحامنه عربستان به یمن را محکوم کردند.

آیت الله نابلسی

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت زهرا علیها السلام در صیدا گفت: بر ما واجب است منافقانی را که ادعای حمایت از اماکن مقدس و خدمت به حرمین شرفین مکه و مدینه را دارند رسوا کنیم؛ چرا که غرق در فساد و تباهی و جنایت شده اندو  اموالی را که متعلق به مسلمانان است صرف گروه های تروریستی و رسانه ها می کنند تا خودشان راحت باشند و مطمئن باشند کسی در جهان نیست که فسق و پلیدی و انحراف آنها را سوا  و برملا سازد.

ایشان خاطرنشان کرد مسؤولان عربستان گمان می کنند می توانند بر رسانه های تصویری و مکتوب و صوتی مسلط شوند و تمام روزنامه نگاران را با پول های هنگفت بخرند تا از این طریق مردم را با صدای دجال گونه خود فریب دهند و به خیال خودشان لباس قهرمانی بر تن کنند و دست خود را به خون مردم بی گناه یمن آغشته کنند و متاسفانه در بسیاری از موارد هم شاهد این هستیم که یاوه گویی ها بر حرف حق مقدم می شود و دهان های حقگو بسته می شود و اکنون باید این سؤال را مطرح کنیم که تا کی باید صدای جنایتکاران و مفسدان از صدای مستضعفان و بی گناهان بلندتر باشد؟ تا به کی باید برخی با خون ملت ها بازی کنند؟ تا به کی منطق کینه و تخریب به نام خداوند و ملت رسول خدا باید برقرار باشد؟

ای امرای عربستان دیگر بس است. دیگر توطئه و تبانی بر مساله فلسطین بس است، دیگر استبداد در جهان عرب بس است، تخریب سوریه بس است، به آتش کشیدن یمن بس است!

آیت الله نابلسی افزود: اکنون رسانه های شما به رسانه های مقاومت ما حمله ور شده اند؛ چرا که این رسانه های مقاومت دسیسه های شما در منطقه را برملا کرده اند و شما اکنون به فکر تلافی با آنها هستید و گمان می کنید تمام رسانه ها و تمام اهالی مطبوعات قبول می کنند آلت دست شما باشند. هرگز چنین نیست؛ چرا که اهالی رسانه ما خود را برای شهادت آماده کرده اند و هرگز به تملق و چاپلوسی شما و تجاوزهای وحشیانه شما نخواهند پرداخت و حمله اخیر شما به سید حسن نصرالله نیز نشانه درماندگی و بی فکری و دستان خالی از دلیل و بی اخلاقی شما است. ای مسؤولان و مقامات عربستان بدانید که هرچقدر هم که خود را پشت پرده دین پنهان کنید، باز هم همان کسانی هستید که مراسم ذبح انسان ها را برگزار کردید و انتحاری ها را تربیت کردید تا خود را در راه ها و بازارها و مساجد عراق و سوریه و یمن و لبنان منفجر کنند.

شما از درگیری با دشن صهیونیستی پرهیز می کنید و در پنهان با او هم پیمان نیز شده اید و به خیال خود گمان می کنید می توانید هر سیاستی را که می خواهید به منطقه القا کنید تا جایی که دفاع حزب الله از لبنان در برابر وحشی گری صهیونیست ها را توطئه می پندارید و بلکه برخی از نویسندگان کشور شما حزب الله و ارتش لحد را با هم مقایسه می کنند.

شیخ احمد قبلان

حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد قبلان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) برج البراجنه بیروت گفت: اوضاع جهان اسلام بسیار تاسفبار شده و با نظام هایی سست و حکومت هایی فلج شده و امتی روبرو هستیم که به جان هم افتاده اند در حالی که اسراییل و دشمنان امت از این اوضاع منطقه بهره می برند و مسلمانان سوریه و عراق و لیبی و یمن کشته می شوند تا اینکه اخیرا با این ائتلاف عربی روبرو شده ایم. این ائتلاف در حالی تشکیل شده که ما سال ها است فریاد می زنیم و از تمام جهان عرب و اسلام می خواهیم برای دفاع از فلسطین و مبارزه با صهیونیست ها متحد شوند و ملت مظلوم فلسطین را نجات دهند و مسجد الاقصی را آزاد کنند اما ناگاه دیدیم به جای اینکه در برابر دشمن صهیونیستی متحد شوند به جان مردم یمن بی گناه و فقیر یمن افتاده اند و یمن را به آتش کشیده و تخریب می کنند.

شیخ قبلان از کشورهای عربی خواست به تاریخ مراجعه کنند تا شاید به راه درست بازگردند و هدایت شوند و منطقه از جنون کورکورانه آنها نجات یابد و آتش فتنه خاموش شود و همه به راه حل سیاسی مسالمت آمیز در سوریه و یمن و لیبی و عراق روی بیاورند قبل از آنکه فاجعه ای در منطقه رخ دهد.

وی از مردم لبنان به ویژه رهبران سیاسی نیز خواست احساس مسؤولیت کنند و به گفتگو روی بیاورند و از شدت سخنان سیاسی خود بکاهند و به فکر مصلحت لبنان باشند و همه با هم در کنار ارتش و نیروهای امنیتی در مقابل چالش بزرگ پیش روی لبنان یعنی تروریست ها بایستند.

شیخ حبلی

حجت الاسلام والمسلمین شیخ صب حبلی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در صیدا گفت: تجاوز آشکار عربستان به یمن پرده از نیت پلید آنها و نقش واقعی آنها برداشت چون آنها در روزهای حمله صهیونیست ها به غزه و لبنان به راحتی تکیه داده بودند و هیچ اقدامی نکردند.

شیخ حبلی افزود: مایه تاسف است که این روزها می شنویم برخی صداها در داخل لبنان به جای اینکه به فکر وحدت ملی باشد به مقاومت حمله ور شده اند تا اربابان سعودی خود را خوشحال کنند و این نشان می دهد که گفتگوی این افراد نیز تلاش برای وقت کشی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha