سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هاشم صفی الدین

حوزه/ سید صفی الدین گفت: آیا شجاعت و عربیت و مردانگی به این است که هواپیماها بیش از دو هفته بر سر ملت فقیر و مظلوم و مستضعف یمن موشک بریزند و آنها را بکشند و زیرساخت های این کشور را تخریب کنند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم کلنگ زنی مجتمع امام حسین(ع) در شهر صور لبنان تاکید کرد عربستان تا کنون در عرصه نظامی و میدانی تجاوز به یمن شکست خورده است و اکنون پس از دو هفته تجاوز و حمله به یمن دیگر هدفی برای حمله ندارد و به خوبی می داند که اگر کشتار مردم یمن و حملات خود را بیش از یک ماه ادامه دهد، باز هم هیچ دستاوردی نخواهد داشت؛ پس برای چه به استمرار این حملات اصرار دارد و موجب کشته شدن بیشتر مردم مسلمان و بی گناه یمن می شود؟

سید صفی الدین افزود: اسرائیل هنگام تجاوز به لبنان در سال 2006 یک هفته پس از تجاوز به لبنان متوجه ناتوانی خود شد و فهمید که پس از تمام شدن اهداف خود و مواجهه با ثبات و ایستادگی و مقاومت مردم لبنان و آمادگی آنها برای ورود به معرکه درگیری با صهیونیست ها نمی تواند دستاوردی در این تجاوز داشته باشد و کار به جایی رسید که آنها از ادامه تجاوز ناتوان شدند و آمریکایی ها آمدند و آنها را از این معرکه بیرون کشیدند.

وی خطاب به کسانی که این روزها از اهمیت باب المندب سخن می گویند گفت: این سخنان شما در حالی است که آمریکا و فرانسه و اسرائیل در کنار باب المندب پایگاه نظامی دارند، اما آنها در واقع اکنون از این می ترسند که صاحبان این سرزمین و اهالی منطقه بر آن مسلط شوند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: کسانی که امروز با شجاعت از محاصره مردم یمن حرف می زنند، از کدام شجاعت و کدام محاصره و کدام دستاورد سخن می گویند؟ آیا هدف آنها این است که مردم یمن گرسنه شوند یا اینکه خوار شوند یا اینکه کینه و خونریزی و نفرت در منطقه افزایش یابد؟

* عربستان به شیوه صهیونیستی حمله کرده است

وی خاطر نشان کرد امروز بیشتر استان های یمن به دست ارتش یمن و کمیته های مردمی است و این حق طبیعی آنها است، زیرا آنها اهالی و صاحبان این کشور هستند، اما این هواپیماها و ناوهایی که از زمین و هوا یمن را بمباران می کند، از جای دیگر آمده اند و صاحبان آنها به دنبال برنامه و توطئه ای هستند که سودی برای مردم یمن ندارد و از طرفی عربستان به خوبی می داند که ملت یمن ملتی فقیر هستند و امکانات زیادی در اختیار ندارند، اما همین ملت عزت و کرامت دارند و می توانند به عربستان «نه» بگویند و شجاعت داشته باشند.

سید صفی الدین افزود: آیا شجاعت و عربیت و مردانگی به این است که هواپیماها بیش از دو هفته بر سر ملت فقیر و مظلوم و مستضعف یمن موشک بریزندو آنها را بکشند و زیرساخت های این کشور را تخریب کنند؟

وی افزود: ما در لبنان چنین تجاوزی را در سال 2006 تجربه کردیم و مایه ننگ است که اکنون عربستان از همان شیوه صهیونیست ها در تخریب خانه ها و پل ها وکشتار شهروندان بی گناه و تخریب زیرساخت ها استفاده می کند. آیا باید در برابر این جنایت ها ساکت باشیم و اگر کسی در دفاع از مردم مظلوم یمن حرفی بزند مهاجم شمرده شود؟!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha