سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ مسعود راهبر

حوزه/ امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با اشاره به تحریک شدن آل سعود از سوی مستکبرین، گفت: عربستان به خواسته های آمریکا تن ندهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، شیخ مسعود راهبر، امروز در دیدار با جمعی از مردم بندرچارک ، با بیان اینکه امروز جهان اسلام دچار التهاب‌های شدیدی است گفت: شرایط امروز می طلبد که امت اسلامی کاری نکنند که استکبار جهانی شاد بشود، چرا که امت اسلامی یک امت واحده است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی گفت: این خون‌ریزی‌ها جز ضرر و زیان، چیزی برای جامعه اسلامی ندارد.

شیخ راهبر با اشاره به حملات هوایی علیه مردم یمن و صحنه‌های دلخراش از کشته شدن کودکان بی‌گناه خاطرنشان کرد: حکام کشورهای اسلامی باید با جایگزینی رایزنی و گفت‌گو به جای جنگ و درگیری، این حملات را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز اصلی جوامع اسلامی چنگ زدن به ریسمان الهی و اتحاد است گفت: امروز متاسفانه فتنه‌ای به نام فتنه یمن نیز از سوی استکبار جهانی برای مسلمانان طراحی شده که هدفی جز شکستن اتحاد این امت ندارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با بیان اینکه باید با حفظ اتحاد نگذاریم آتش فتنه یمن شعله‌ور تر از این شود گفت: آنهایی که در این جنگ شرکت می‌کنند باید بدانند که این به ضرر امت واحده اسلامی است.

وی با اشاره به تحریک آل‌سعود توسط کشورهای استکباری، گفت: جنگ افروزان علیه یمن باید بدانند که اگر امروز به خواسته‌های آمریکا و غرب تن بدهند فردا خواسته‌های آنها بیشتر خواهد شد.

شیخ راهبر با بیان اینکه به راه افتادن جنگ بین دو کشور اسلامی فرصت خوب فروش سلاح برای کفار است گفت: آنها می‌خواهند نشان بدهند که مسلمان یعنی جنگ، یعنی قتل، یعنی غارت و تمام رذیلت‌های اخلافی تا جوانان در کشورهایشان به اسلام گرویده نشوند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت رسیدن 8 تن از مرزبانان ایرانی توسط تروریست‌های سنگ‌دل گفت: این عمل شنیع کاملا محکوم است.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با تجلیل از امنیت عالی کشور تصریح کرد: در میان آتشی که در خاورمیانه برافروخته شده، خوشبختانه ایران اسلامی دارای امنیت مطلق است و این به برکت خون شهدا و ایثارگران است.

شیخ راهبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه هسته‌ای لوزان گفت: مذاکره‌کنندگان امین، صادق و مخلص ایرانی برای گرفتن حق ملت با 1+5 به مذاکره نشستند که بیانیه پایانی این گفت‌ وگوها باعث خوشحالی ملت شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این خوشحالی مستدام باشد گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اخیرا اعلام فرمودند تحریم‌ها باید به محض امضای توافق هسته‌ای برداشته شود و طرف مقابل نباید زیر حرفش بزند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha