دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نیویورک تایمز

حوزه/ به نظر می رسد هدف منصور هادی از نوشتن یادداشتی به زبان انگلیسی و در یک روزنامه آمریکایی این باشد که پس از آنها پاکستان و ترکیه وی و عربستان را در تجاوز به یمن تنها گذاشتند از طریق این رسانه از غربی ها کمک بخواهد تا شاید این فیاد او در افزایش کمک آمریکایی ها به این تجاوز تاثیری داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، رییس جمهور فراری یمن در آخرین اقدام خود دست به دامن غربی ها شد.

عبدربه منصور هادی رییس جمهور پیشین یمن که اکنون قیمومیت عربستان را بر کشور خویش پذیرفته، پس از آنکه به متجاوزان عربستان پناه برده بود و خواستار تجاوز عربستانی ها به یمن بود، در اقدام جدید خود دست به دامن غربی ها شد.

منصور هادی در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با عنوان "باید جلوی حوثی ها گرفته شود" در برابر افکار عمومی غرب از ناتوانی خود پرده برداشت.

وی در یادداشت خود ضمن مخاطب قرار دادن کسانی که آنها را به زعم خود عاملان نا امنی یمن خوانده از آنها خواسته خود را تسلیم کنند و از خدمت به برنامه های دیگران دست بردارند. وی افزوده جایگاه حوثی ها میز مذاکره است نه میدان جنگ.

حال اگر بخواهیم از روی جدل، منطق منصور هادی را در وارونه نشان دادن حقایق و متجاوز نشان دادن یک گروه مظلوم بپذیریم، نکته ای که دروغگو بودن وی را در این سخنان نشان می دهد این است که مردم یمن از زمانی که در این سرزمین زندگی کرده اند تا به امروز زبان آنها عربی بوده و همچنان این زبان را حفظ کرده اند؛ زبانی که به نظر می رسد در زمان فرار خود و در روزگار دوری از کشور، آن را از یاد برده است و این غیر منطقی است که وی بخواهد با زبان انگلیسی و در یک روزنامه آمریکایی مردم یمن را مخاطب خویش قرار دهد.

هدف از این یادداشت چیست؟

به نظر می رسد هادی در این یادداشت همچون اربابان سعودی خویش خواسته شکست سخت خود را در یمن به دیگران بفهماند؛ چرا که تمام حملات هوایی عربستان تا کنون نتوانسته هیچ تاثیری در پیشروی ها و توانایی های ارتش یمن داشته باشد و ارتش یمن روز به روز به کنترل کامل بر سرزمین یمن و نابود ساختن کامل تکفیری های مزدور نزدیک می شود. و اکنون پس از اینکه پاکستان آنها را تنها گذاشت و ترکیه هم نپذیرفت در این تجاوز مشارکت کند، هادی به این نتیجه رسیده که از طریق رسانه غربی کمک بخواهد تا شاید این فریاد او تاثیری در افزایش کمک های آمریکایی ها به این تجاوز داشته باشد.

وی در راستای رسیدن به این هدف و برای ترساندن غربی ها در صورت استمرار امور به همین منوال در پایان می گوید: اگر جلوی حوثی ها گرفته نشود، آنها به نسخه ای از حزب الله تبدیل خواهند شد و ایران از آنها برای تهدید ملت های منطقه استفاده خواهد کرد و خطر آنها کشتی های نفتی دریای سرخ را تهدید خواد کرد!

هادی با این یادداشت خود گویی فهمیده چگونه می تواند اربابان غربی خود را تحریک کند؛ چرا که غرب در واقع از قدرت مقاومت لبنان و خطر مقاومت برای اسراییل نگران هستند، اما این رییس جمهور فراری گویی فراموش کرده که جهان دیگر تغییر کرده و سیاست های جهان دیگر فقط بر اساس قیمت نفت آل سعود نمی چرخد و اربابان آمریکایی او به خوبی می دانند که اگر بخواهند به یمن نیرویی اعزام کنند در آتش یمن خواهند سوخت و آنها یعنی آمریکای ها بر اساس مزاج امرای عربی تصمیم گیری نمی کنند بلکه آنها فقط به منافع و مصالح خود می اندیشند و بس.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسلمان IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    دیگه این مزدور که خواستار تجاوز بیگانگان به یمن شده رو نمی شه اهل کشور یمن دانست که بخواد با مردم کشورش صحبت کنه.