پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عربستان از طریق ائتلاف با بعضی کشورها منطقه می خواهد بر تمامیت یمن مسلط شود؛ ولی انقلاب و بیداری اسلامی یمن تمام معادلات آل سعود را به هم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی در گفت و گو با خبر­نگار­خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به حمله عربستان سعودی به یمن و سکوت مجامع بین المللی اظهارداشت: یمن کشور هم مرز با عربستان است و در گذشته اتفاقاتی بین دو کشور در مسائل سیاسی ایجاد شده و این حادثه هم در ادامه همان حوادث است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور یمن به دلیل خصوصیت‌های که دارد اهمیت خاصی از نظر استراتژیکی برای آل سعود دارد از این رو می خواهند قدرت در این کشور مهم را از طریق دست نشانده خود بدست بگیرند.

 وی اظهار داشت: عربستان از طریق  ائتلاف با بعضی کشورها منطقه می خواهد بر تمامیت این کشور مسلط شود، ولی انقلاب و بیداری اسلامی که در یمن به وجود آمده تمام معادلات آل سعود را بهم زده و پادشاه دست نشانده عربستان هم از یمن فراری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی گفت: جبهه مقاومتی که در یمن به نام انصار الله شکل گرفته موجب شده تا رژیم آل سعود تا کنون نتواند در این تهاجم به اهداف خود برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این در حالی است عربستان حتی بعضی کشورهای منطقه را در ائتلافی همراه خود کرده و این کشورها که ابتدا قول همکاری با آل سعود را داده بودند در حال حاضر از همکاری خود عقب نشینی کردند و این کار را برای عربستان سخت تر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی خاطر نشان ساخت: در این جنگ، عربستان که نتوانست متحدانش را با خود همراه کند قطعا در مقابل نیروهای مردمی و انقلابی یمن پا به فرار خواهد گذاشت و شکست مفتضحانۀ دیگری را برای خود رقم خواهد زد.

انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha