جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم شهرداري قم با تكيه بر ظرفيت‌هاي خود بتواند به شيوه مطلوب‌تري در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي ورود پيدا كند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا آشتياني در ديدار با مجيد متين‌فر سرپرست شهرداري قم تحقق خواسته‌هاي رهبري انقلاب اسلامي را راهكاري براي پيشبرد اهداف جامعه اسلامي دانست و تصريح كرد: انقلاب، وجهه فرهنگي ويژه‌اي داشته است و طبق تعبير، فرهنگ، بخش بزرگي از مشكلات اقتصادي كشور را برطرف مي‌كند.

وي اضافه كرد: اگر فعاليت‌هاي تبليغاتي و فكري در دوران پيروزي انقلاب اسلامي انجام نشده بود نمي‌توانستيم در دوران هشت سال دفاع مقدس برابر كشورهاي استكباري دنيا ايستادگي كرده و به پيروزي برسيم.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي تحولات مثبت بسياري در ايران به وجود آورد مطرح كرد: انقلاب با رنج‌ها و زحمت‌هاي امام خميني(ره) پايه‌گذاري شد و كشور ايران را از بلاياي بسياري نجات داد

وي با بيان اينكه در مناسبت‌هاي مختلف مذهبي چهره شهر قم از شرايط مناسبي برخوردار است ابراز كرد: يكي از استان‌هاي پرتردد كشور در نوروز ۹۴ استان قم بوده و با توجه به اينكه قم حرم اهل بيت(ع) است و دنيا نگاه ويژه‌اي به اين شهر دارد بايد ترويج فرهنگ اسلامي را در مبلمان شهري مورد توجه قرار دهيم.

حجت الاسلام و المسلمین آشتياني به برخي از حركت‌هاي اجتماعي و فرهنگي انجام شده در شهر قم اشاره كرد و گفت: قم در بخش‌هاي مختلف دنيا اثر دارد به همين علت از حساسيت‌هاي خاصي برخوردار است و براي پيشبرد امور اين شهر بايد به ابعاد بين‌المللي توجه داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: حركت‌هاي گسترده‌اي در بخش عمراني قم انجام شده و اين حركت‌ها به خوبي در مقايسه شرايط کنونی قم با دهه‌هاي قبلي به خوبي قابل مشاهده است اما اين فعاليت‌ها بايد گسترش داده شود زيرا هر آنچه در قم باشد در شهرهاي مختلف كشور الگوبرداري مي‌شود.

نماینده مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه بودجه مناسبي در بخش دولتي براي امور فرهنگي در نظر گرفته نشده است تصريح كرد: اميدواريم شهرداري قم با تكيه بر ظرفيت‌هاي خود بتواند به شيوه مطلوب‌تري در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي ورود پيدا كند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha