سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مرضیه نقیب القراء - یزد

حوزه/ مشاور امور بانوان حوزه های علمیه خواهران استان یزد در نشست فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد گفت : ساعت فرهنگی یک ساعت تهذیب نفس و خودسازی است که در حوزه ها حرف اول را می زند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از یزد، مرضیه نقیب القراء در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، اقدامات فرهنگی این مدرسه را در طول سال تحصیلی ستود و فعالیت فرهنگی بانوان این مدرسه را موفقیت آمیز توصیف کرد.

وی با اشاره به دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی در مورد ضرورت کار فرهنگی و مهندسی فرهنگی در کشور اظهار داشت : ساعت فرهنگی در یک مدرسه علمیه خواهران باید یک ساعت تهذیب نفس و خودسازی باشد.

مشاور امور بانوان حوزه های علمیه خواهران استان تأکید کرد : حوزه های علمیه با دو رسالت «تحصیل » و «کسب علوم و معارف اسلامی»به دنبال راههای انتقال آن است و ساعت فرهنگی حرف اول را در حوزه های علمیه بانوان می زند.

نقیب القراء ادامه داد: تربیت دینی و الگو بودن در این زمینه هدف دوم است  که دروازه علم به روی ما باز می شود و یادگیری نیز آسان خواهد شد.

وی خطاب به طلاب گفت : با خدا باشید چون از خدا آمده ایم و به سوی او باز می گردیم، شما در این راه که قدم گذاشته اید، انتخاب شدید و لیاقت داشتید که در این جایگاه قرار گرفته اید و باید قدر آن را بدانید و باید آنچه را یاد می گیریم عمل کنیم که عمل کردن پاسداشت سنت حسنه حوزه هاست.

این استاد حوزوی در بخش دوم سخنان خود با قرائت آیه 15 احقاف اظهار داشت : در این آیه خداوند به کسانی که به سن 40 سالگی می رسند هشدار می دهد و40 سالگی سن کمال است و اگر کسی به این سن رسید و باب گناه را به خود نبندد در دروازه شیطان پا گذاشته و به طرف او رفته است و اگر گناه عادی شود ترک آن مشکل و دیگر توفیق ترک گناه و توبه پیدا نخواهد کرد.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha