یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجاب

با توجه به اینکه اولویت نخست دشمنان برای تهاجم فرهنگی ترویج بدحجابی است اما هنوز متاسفانه این موضوع اولویت شماره یک ما در خط مبارزه با عفاف و حجاب قرار ندارد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به راهکارهای ترویج حجاب در جامعه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال 72 به تذکر لسانی، حرکات ایجابی و اقناعی برای ترویج حجاب اشاره کردند و این به معنای آن است که عفاف و حجاب فقط نیازمند کارهای فرهنگی نیست.

وی افزود: بخشی از افراد با تذکر و پند قانع می شوند اما معدودی از افراد هستند که به دلیل لجاجت یا عناد به بدحجابی روی آورده اند که نیازمند برخوردهای قانونی مقتضی توسط نیروی انتظامی هستند.

مسئول کارگروه عفاف و حجاب استانداری با اشاره به اینکه بدحجابی یکی از حربه های دشمنان است، گفت: از مسئولان و متولیان فرهنگی این گلایه را داریم که با توجه به اینکه اولویت نخست دشمنان برای تهاجم فرهنگی ترویج بدحجابی است اما هنوز اولویت شماره یک ما در خط مبارزه با عفاف و حجاب قرار ندارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه برخی از متولیان فرهنگی مسئله عفاف و حجاب را چندان جدی نمی گیرند، بیان داشت: عفاف و حجاب زیربنای حفظ جامعه هنگام انجام فعالیت های اجتماعی است و دشمن این مسئله را به خوبی دریافته است که چگونه با ترویج منکر بدحجابی می تواند بر پیشرفت ارکان دیگر جامعه تاثیر منفی بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر فعالیت ما در زمینه عفاف و حجاب به شکل ایجابی بوده است ، بیان داشت: دستورالعمل های خاصی برای ادارات ارائه شده است و مطابق منشور اخلاقی کارمندان اگر فردی در زمینه عفاف و حجاب مشکلی داشته باشد در مرحله نخست به وی تذکر داده می شود و در مراحل بعدی با این قضیه برخورد می شود.

مسئول کارگروه عفاف و حجاب استان، خواسته اصلی علماء ومسئولان استان توجه بیشتربه بحث عفاف و حجاب مخصوصا در ادارات است که در همین زمینه برنامه هایی در استان در نظر گرفتاه شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha