جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ روزی رهبران و فرماندهان اسلام از قدرت و غیرت خود برای دین و یاری امت اسلام استفاده می کردند، اما امروز نوکران و مزدوران عربی آمریکا و اسرائیل برای تخریب جهان اسلام و کشتار مسلمانان متحد و هم پیمان شده اید و این کاری است که به سود یهود و پروژه های پلید آنها می باشد. چرا شما روزی به جنایت های یهود و صهیونیست ها اعتراضی نکردید، اما امروز با فریاد لا اله الا الله و تکبیر به جان مردم مسلمان یمن و سوریه و عراق افتاده اید؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه این هفته لبنان ضمن تجلیل از رشادت های مقاومت لبنان به خاطر درگیری با تروریست ها در لبنان، اقدام برخی افراد در انتقاد از حزب الله را تقبیح کردند و همه لبنان را به حمایت از مقاومت دعوت کردند و از سوی دیگر استمرار حملات هوایی عربستان به یمن و کشتار مسلمانان بی دفاع یمن را محکوم کردند.

آیت الله نابلسی: چرا برخی نخبگان بی غیرت شده اند و به مقاومت حمله می کنند؟

آیت الله نابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته خود در مسجد حضرت زهرا(ع) در صیدا گفت: یکی از امور عجیب و غریب که امروز شاهد آن هستیم این است که کسانی که سخن از حاکمیت و استقلال لبنان بر زبان دارند و حرف از چندصدایی و مشارکت عمومی می زنند و بر این باورند که لبنان باید به ارزش ها و فرهنگ غربی روی بیاورد، همین ها در کنار جنایتکاران و تروریست ها قرار گرفته اند و صدای آنها در محکوم ساختن مقاومت و دشمنی با آن بلند است در حالی که مقاومت، باقیمانده شرافت این کشور است؛ چرا که رو در روی پلیدترین دشمنان این کشور ایستاده است.

وی افزود: هدف شما از نشستن و دست روی دست گذاشتن چیست؟ آیا می خواهید بنشینید تا اوباش جبهه النصره و داعش لبنان را اشغال کنند و کودکان و زنان را قتل عام کنند و جوانان ما را تکه تکه کنند؟ چرا نخبگان ما بی غیرت شده اند و فقط به فکر قدرت و توهمات از بین بردن حزب الله هستند و حتی ارتش را نیز از انجام وظیفه باز می دارند؟

آیت الله نابلسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این جنجال ها اقدامی برنامه ریزی شده از سوی دشمنان است تا تروریست ها فرصت جدیدی برای سرنگونی رئیس جمهور سوریه پیدا کنند و بتوانند این کشور را تجزیه کنند و نخبگان لبنان هنگامی که دیدند آرزوهای آنها در این زمینه بر باد رفته شروع به داد و فریاد کردند و مقاومت را متهم کردند که اقدام آنها در قلمون یک جنگ تروریستی و فتنه انگیز است.

وی افزود: هنگامی که مقاومت با صهیونیست ها می جنگید همین سخن ها گفته می شد و تلاش می کردند مقاومت را یک جریان ترویستی نشان دهند که عامل مشکلات و فتنه است و مانع صلح در منطقه است، اما واقعیت این بود که ججامعه بین الملل و کشورهای عربی به اصطلاح معتدل به دنبال برقراری صلح مورد نظر اسرائیل در منطقه و تجزیه منطقه بودند و چون مقاومت مانع توطئه و صلح اسرائیلی آنها بود با آن دشمنی می کردند.

آیت الله نابلسی سپس خطاب به دشمنان مقاومت گفت: شما که هستید و چه دینی دارید؟ آیا نمی دانید که در برابر تمام عقب ماندگی و بیچارگی کشورهای اسلامی مسؤول هستید؟ آیا نمی دانید شما کسانی هستید که حقایق و واقعیت ها را در توفان دروغ ها غرق ساختید؟ شما همان هایی هستید که آغوش شما برای صهیونیست ها باز بوده و امروز نیز از تروریست های تکفیری دفاع می کنید و به آنها کمک می کنید. آیا وقت آن نرسیده از این تعصب و بازی با سرنوشت ملت ها دست بردارید؟

وی خطاب به کسانی که می گویند لبنان باید بی طرف باشد گفت: شما بی طرف نیستید، شما به دنبال تجزیه لبنان هستید و اگر اختیار امور به دست شما باشد خیال ما از جان و مال و ناموس و مقدسات خود راحت نخواهد بود، چون ما شما را بارها آزموده ایم و چیزی جز خسارت و مصیبت عاید ما نشده است و مطمئن باشید که امروز نیز زمام امور لبنان و اختیار زندگی خود را به دست شما نخواهیم داد بلکه آن را به دست مجاهدان شجاع و قهرمانان مقاومت خواهیم داد؛ همان ها که ما کرامت و عزت و امنیت خود را مدیون وجود آنها هستیم.

آیت الله قبلان: راه شهدا را ادامه می دهیم

آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در یادبود شهدای لبنان وظیفه داریم این مناسبت را با افتخار و عزت تمام گرامی بداریم؛ چرا که دل های ما سرشار از احترام به کسانی است که جان خود را در راه میهن فدا کردند تا این کشور و کرامت آن حفظ شود. یاد شهدا علاوه بر این ما را به یاد راه شهدا می اندازد که جان های ما را زنده می کند و ما را بر آن می دارد که به خون این شهدا وفادار بمانیم و در راه جنگ با ظلم و مقاومت در برابر اشغالگران ثابت قدم بمانیم؛ چرا که لبنان با شهدای آن زنده است و با یاد شهدا به راه خود ادامه می دهد؛ شهدایی که با خون خود زمین لبنان را سیراب ساختند تا ما با عزت و کرامت زندگی کنیم و ما نیز وظیفه داریم مشعل فروزان شهدا را در راه احقاق حق و از بین بردن باطل، زنده و روشن نگاه داریم و حرمت شهدای خود را حفظ کنیم.

وی افزود: ما همچنین وظیفه داریم بر ارتش لبنان درود بفرستیم چرا که نیروهای ارتش لبنان در راه حفظ کشور در برابر توطئه های دشمنان فداکاری زیادی انجام داده اند.

آیت الله قبلان ادامه داد: ما در راه حفظ لبنان وظیفه داریم هرچه زودتر رئیس جمهوری عادل و با انصاف برای لبنان انتخاب کنیم که نزد او همه برابر باشند و وحدت لبنان را حفظ کند و ضامن ثبات و امنیت و استقلال لبنان باشد؛ چرا که لبنان امانتی در دست ما است که باید آن را حفظ کنیم.

وی خطاب به سیاسیون لبنان نیز گفت: علت این همه سستی و اهمال و بی اعتنایی به انتخاب رئیس جمهور چیست در حالی که رئیس جمهور همچون سر کشور است و ما باید کسی را انتخاب کنیم که متناسب با اهداف ما در حفظ کشور و ملت و تامین منافع کشور باشد.

سید علی فضل الله: چالش های داخلی با اتهام پراکنی از بین نمی رود

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امامین حسنین(ع) در حاره حریک بیروت گفت: امروز با خطرهای امنیتی زیادی در داخل روبرو هستیم چه در زمینه انفجارها و اقدامات ترویستی و چه در مورد نا امنی های مرزهای شرقی لبنان که نیازمند همبستگی داخلی بیشتر و اقدامی سریع برای مواجهه با این خطرات و سامان دادن به نهادهای قانونی کشور می باشد.

وی افزود: چالش های داخلی لبنان با سخنرانی های تنش زا و اتهام پراکنی ها حل نمی شود بلکه با گفتگوی آرام و مسئولانه میان اطراف حل و فصل می شود؛ گفتگویی که به دور از حساب ها و منافع گروهی و شخصی باشد تا بتواند از لبنان در برابر تهدیدها حفاظت کند.

سید فضل الله از تمام رهبران سیاسی خواست اگر نمی توانند آتش فتنه را خاموش کنند، لااقل برای جلوگیری از انتشار آتش آن در لبنان تلاش کنند و با توجه به وجود ابزارها و عناصر تروریسم در لبنان اگر همه ما با اقدامات ملی خود کاری انجام ندهیم، ضمانتی برای حفظ کشور از فتنه وجود نخواهد داشت.

وی در مورد اوضاع یمن نیز گفت: اتفاقات یمن ثابت کرد که متجاوزان به نتیجه مطلوب خود نخواهند رسید و حاصلی جز کشتار و ویرانی بیشتر و افزایش تنش ها و دسته بندی های داخلی و دشمنی با همسایگان نخواهد داشت.

سید فضل الله گفت: دیدن کشته شدن زنان و کودکان و آوارگان از صحنه های درگیری در یمن و مصیبت های انسانی پی در پی در یمن باید احساسات و عواطف انسانی و عربی و اسلامی جهان و منطقه را برانگیزد تا کاری برای متوقف ساختن این جنگ انجام دهند و شرایط را برای گفتگو فراهم سازند.

شیخ صهیب حبلی: آتش تجاوز به یمن دامنگیر عربستان شده است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد: اعترافات اخیر طرفداران شیخ احمد الاسیر (معروف به شیخ فتنه در صیدا) بار دیگر نشان داد که آنها همچنان در پی انفجار و ترور هستند و ما باید به فکر تامین امنیت داخل در برابر خطرهای پیش رو باشیم. این تهدیدها از سوی دیگر ثابت می کند که درگیری مقاومت در قلمون با تروریست ها اقدامی لازم و ضروری برای دفاع از تمام مردم لبنان در برابر تروریست ها بوده است.

شیخ حبلی گفت: مقاومت در چند ماه گذشته ثابت کرده که می تواند خطر انفجارهای تروریستی را کنترل کند و ما وظیفه داریم از آنها تشکر کنیم و دست آنها را به گرمی بفشاریم نه اینکه موج انتقادهای بی اساس را روانه آنها سازیم. ما از متقدان مقاومت می پرسیم شما برای حفظ و حمایت از لبنان در برابر تروریست ها چه کاری انجام داده اید؟ شما جز تحریک و حمله به مقاومت چه کاری انجام داده اید؟

وی سپس با اشاره به استمرار تجاوز عربستان به یمن، افزود: آتش تجاوز عربستان به یمن به داخل عربستان کشیده شده و امروز عربستان به فکر آرامش و آتش بس افتاده در صورتی که عربستان اگر احساسات انسانی داشت اصلا به مردم یمن تجاوز نمی کرد و آنها را قتل عام نمی کرد، اما آتش بس مورد نظر آنها نوعی اعتراف ضمنی به شکست است؛ چرا که قبایل مسلح یمن وارد میدان شده اند و بر برخی پایگاه های نظامی عربستان مسلط شده اند و توانسته اند ضربات سختی به عربستان وارد سازند.

شیخ ماهر حمود: تمام لبنان از حزب الله حمایت کنند

حجت الاسلام والمسلمین شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد الغفران صیدا در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اوضاع لبنان همچون یک کشتی است که مسافران کشتی آن را میان خود تقسیم کرده اند و برخی روی کشتی و برخی داخل آن هستند اما کسانی که در داخل آن هستند چون برای دست یابی به آب به زحمت می افتند و مجبور هستند به روی کشتی بیایند تا آبی بردارند تصمیم می گیرند داخل کشتی را سوراخ کنند تا به طور مستقیم به آب دسترسی داشته باشند و مجبور نشوند به روی کشتی بیایند. اما اگر ما این افراد را به حال خود رها کنیم تمام کشتی را غرق می کنند و همه نابود می شوند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما باید در مقابل جنایتکاران بایستیم به ویژه هنگامی که به قهرمانان و دلاوران مقاومت حمله ور می شوند و انتقادات بی اساسی را متوجه آنها می سازند و جرم آنها زمانی بیشتر برای ما روشن می شود که می بینیم عملکرد آنها هیچ ربطی به اسلام ندارد و تمام سخنان آنها دروغ و باطل و فریب است.

شیخ حمود تاکید کرد لبنان با تمام گروه های خود باید از حزب الله در برابر تکفیری های عرسال و قلمون حمایت کنند و افراد اندکی هم که در گوشه و کنا در مورد خطر حزب الله سخن می گویند بهتر است ساکت باشند به ویژه با توجه به اینکه آنها با عملکرد خود منطق و ارزش های اخلاقی را زیر پا گذاشته اند و کارشان به جایی رسیده که حزب الله را با داعش و النصره مقایسه می کنند تا موضع خفت بار خود در حق لبنان را توجیه کنند.

شیخ ماهر عبدالرزاق: ای امرای عرب چرا علیه قدس توطئه می کنید؟

حجت الاسلام و المسلمین شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش "الاصلاح والوحدة" در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد برقایل گفت: عرب های پیش از اسلام مشغول جنگ های داخلی بودند که قرن ها طول کشید و خون های زیادی ریخته شد تا اینکه اسلام آمد تا صفوف امت را متحد کند و آنها را از پیروی قبایل به پیروی امت اسلام و از جنگ های قبیله ای به تبلیغ اسلام و دعوت به حق و دفاع از اسلام دعوت کند.

شیخ عبدالرزاق جنگ های عربی میان کشورهای عربی در لیبی و سوریه و عراق را به جنگ های پیش از اسلام تشبیه کرد و با انتقاد از کسانی که برای این پیروزی های کاذب در جنگ با مسلمانان هورا می کشند گفت: امروز چه کسی از جنگ های لیبی و سوریه و عراق و یمن سود می برد به جز اسرائیل و صهیونیست ها؟  شما برای چه کسی هورا می کشید و تکبیر می گویید؟ در برابر چه کسی پیروز شده اید و چه زمینی را آزاد کرده اید در حالی که دشمن صهیونیستی از سال 1948 به ما تجاوز کرده و به مقدسات ما توهین کرده اما تا کنون هواپیماهای شما برای یاری مسلمانان فلسطین پرواز نکرده است.

وی افزود: روزی رهبران و فرماندهان اسلام از قدرت و غیرت خود برای دین و یاری امت اسلام استفاده می کردند اما امروز شما که نوکران و مزدوران آمریکا و اسرائیل برای تخریب جهان اسلام و کشتار مسلمانان متحد و هم پیمان شده اید و این کاری است که به سود یهود و پروژه های پلید آنها می باشد. چرا شما روزی به جنایت های یهود و صهیونیست ها اعتراضی نکردید، اما امروز با فریاد لا اله الا الله و تکبیر به جان مردم مسلمان یمن و سوریه و عراق افتاده اید؟

شیخ عبدالرزاق گفت: امت اسلام باید با هم متحد شوند و از سلاح و قدرت خود برای مساله اصلی و مرکزی خود یعنی آزادسازی فلسطین استفاده کنند؛ چرا که امروز صهیونیست ها در خاک فلسطین جولان می دهند و به فساد می پردازند و به مقدسات مسملانان توهین می کنند. حال که قدس قبله اول مسلمانان و سومین حرم مقدس ما است پس ای امرای عرب چرا علیه قدس توطئه می کنید و برای حمله به امت اسلام هواپیما و موشک و ارتش خود را به کار گرفته اید و به واسطه تخریب خانه ها و فرودگاه ها و پل ها و زیرساخت های یمن شادی می کنید؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha