چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ شیخ ماهر حمود گفت: مرحله پیش روی ما مرحله ای نگران کننده و پرتنش است که در آن شاهد افزایش کشتارها و ویرانی ها خواهیم بود.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته لبنان در شهرها و مساجد مختلف این کشور برگزار شد. خطبای جمعه لبنان با اشاره به خطرناک بودن مرحله پیش روی لبنان تاکید کردند مسؤولان لبنان باید برای مقابله با چالش ها آمده باشند و مردم نیز به حمایت خود از ارتش و مقاومت ادامه دهند.

آیت الله قبلان: ضرورت حمایت از ارتش

آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: لبنان از هر سو در معرض توطئه است و این کشور همچون امانتی در دستان ما است که باید از آن محافظت کنیم.

ایشان از سیاسیون خواست عاقل باشند و با دوری از فتنه و توطئه به فکر حفظ لبنان باشند و این کار نیز با ایمن سازی داخل و فعال سازی نهادهای قانونی و انتخاب رئیس جمهور میسر می شود؛ رئیس جمهوری که با عقل و حکمت و میهن دوستی و تدبیر و انصاف و همکاری با تمام گروه ها و احزاب سیاسی بتواند لبنان را از بحران ها نجات دهد.

شیخ قبلان در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت انسانی و تجهیزاتی ارتش تاکید کرد تا ارتش بتواند به ماموریت خویش عمل کند و لبنان نیز به صورت یکپارچه و با عزت و کرامت باقی بماند.

ایشان همچنین تاکید کرد که گفتگوهای داخلی باید ادامه داشته باشد تا لبنان همچنان ثابت و محکم بماند.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان خاطر نشان کرد: اسرائیل همچنان در کمین لبنان نشسته و مرکز شرارت در منطقه است.

سید علی فضل الله: مسؤولان مراقب خطرات پیش رو باشند

حجت الاسلام والسلمین سید علی فضل الله نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امامین حسنین(ع) در بیروت گفت: لبنان در هفته گذشته اتفاقات سیاسی و امنیتی متعددی را پشت سر گذاشت و همچنان نیز لبنان در معرض خطر قرار دارد و تکفیری های سوریه و عراق در مرزهای لبنان ما را تهدید می کنند، اما متاسفانه مسؤولان لبنان به جای اینکه در برابر این خطرها اختلافات را کنار بگذارند و متحد شوند، بیشتر به اختلافات سیاسی دامن می زنند گویی هیچ خطری لبنان را تهدید نمی کند.

سید فضل الله از تمام جریان ها و مسؤولان لبنان خواست با جدیت با خطرات پیش روی کشور روبرو شوند و به نگرانی های مردم توجه کنند و ما در این کشور هیچ گاه نباید گمان کنیم که یک سپر بین المللی از لبنان حمایت و حفاظت خواهد کرد؛ چراکه چنین سپری وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد معلوم که تا چه زمانی استمرار و دوام داشته باشد؛ چراکه مصالح و منافع بین المللی دستخوش تغییر و تبدیل است و ممکن است لبنان بازیچه تسویه حساب های بین المللی قرار گیرد.

شیخ ماهر حمود: مرحله آینده پرخطر است

شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس صیدا در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مرحله پیش روی ما مرحله ای نگران کننده و پرتنش است که در آن شاهد افزایش کشتارها و ویرانی ها خواهیم بود و امیدوارم که در این زمینه اشتباه کرده باشم، اما روند طبیعی اوضاع منطقه این را نشان می دهد.

وی افزود: در این مرحله شاهد تحریف واقعیت ها و توهمات هستیم که نشان دهنده جریان یافتن یک توطئه آمریکایی در جهان عرب و اسلام است و از سوی دیگر نیز جهان اسلام نیز از این توطئه تاثیر پذیرفته و در سایه خلا سیاسی و تمدنی چهارسال اخیر به سرعت به قهقرا در حال حرکت است.

شیخ حمود تاکید کرد: هرکس ادعا می کند میهن دوست و اسلامی است و در عین حال سرنگونی نظام سوریه را واجب ملی یا اسلامی می شمارد در اشتباه است و می خواهد ما را به سرنوشتی نامعلوم و جنگ های جاهلی سوق دهد و حال که قبل از سرنگونی نظام اوضاع چنین است پس از سرنگونی آن اوضاع به مراتب بدتر خواهد بود.

وی افزود: کسانی نیز که با حزب اله دشمنی می کنند و دشمنی و خصومت خود را پیروزی اهل سنت به شمار می آورند، اینها مزدورانی هستند که دانسته یا نادانسته دستورات آمریکا را اجرا می کنند.

شیخ حمود تاکید کرد: انتقاد از نظام سوریه امری طبیعی است و از سوی دیگر انتقاد از حزب الله و برخی مسؤولان آن نیز اشکالی ندارد، اما این دشمنی و کینه توزی و تبلیغات منفی کنونی که علیه حزب الله جریان دارد چیزی نیست مگر جاهلیت جدید.

شیخ احمد قبلان: مسؤولان در پی حفظ امنیت لبنان باشند

شیخ احمد قبلان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) بر ضرورت کنترل اوضاع توسط مسؤولان تاکید کرد و گفت: تمام مسؤولان باید همچنان به فکر امین و حفظ امنیت کشور باشند.

وی افزود: آنچه در منطقه رخ می دهد حمله داعشی تکفیری بسیار خطرناک است که وحدت و هستی و تنوع ما را تهدید می کند و از این رو وظیفه داریم از هستی لبنان دفاع کنیم و بدانیم که مسؤولیت سنگینی در برابر این چالش ها و نجات عرسال داریم؛ چرا که عرسال بخشی از لبنان است و اهل آن لبنانی هستند و حکومت نیز باید تمام تلاش خود را برای حفظ عرسال و آزادی آن انجام دهد.

شیخ قبلان سپس با هشدار در مورد ادامه دادن به مجادلات بیهوده و نشست های بی ثمر گفت: راه حل پیش روی ما روشن است و به تفاهم رسیدن برای انتخاب رئیس جمهور و از سر گیری فعالیت های دولت، اتفاق محالی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha