پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هاشم صفی الدین

حوزه/ هدف آمریکا از تمام این تبلیغات رسانه ای و ترساندن ملت ها برای این است که جوامع ما در برابر آمریکا احساس ضعف کنند و به آغوش آنها پناه ببرند، اما ما می خواهیم بگوییم ما در موضع قدرت هستیم و امکانات و توانایی های بزرگی در اختیار داریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم بزرگداشت مقاومت اسلامی در حضور خانواده های حامی مقاومت از اکثر روستاها و شهرهای جنوب و بقاع غربی در شهر نبطیه با اشاره به شرایط پیشین مقاومت و چالش های پیش روی آن گفت: مقاومت بر تمام چالش های پیش روی خود غلبه کرد تا اینکه بر سرسخت ترین قدرت منطقه پیروز شد و توانست ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دهد و این پیروزی به برکت ایستادگی حزب الله و حمایت های اهالی اتفاق افتاد.

مقاومت همان مقاومت سابق است

وی افزود: ما امروز نیز در شرایط مشابهی به سر می بریم و دیدیم که مجاهدان مقاومت با اعتماد به نفس و آرامش، از کوه های سربه فلک کشیده بالا رفتند و ما را به یاد جوانان مقاومت انداختند زمانی که در سجد و بئر کلاب حماسه آفریدند و این مناطق به برکت خون شهدای مقاومت آزاد شد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: اعتماد به نفس ما فرقی نکرده؛ مقاومت همان مقاومت است، سلاح همان سلاح است و ان شاء الله همچون گذشته نیز به پیروزی خواهیم رسید و مقاومت می داند چگونه راه خود را با توکل بر خداوند متعال بیابد و در این راه از اراده و توکل برخوردار است و فرماندهانی دارد که می توانند اهداف مقاومت را به خوبی معین کنند و علاوه بر اینها از ملتی سخاوتمند و فداکار برخوردار است.

آمریکا به دنبال ترساندن ملت های منطقه است

وی افزود: مقاومتی که چنین عناصر قدرتی داشته باشد شکست ناپذیر است نه در میدان جنگ و نه در میدان سیاست و نه در میدان فریب و نیرنگ و نه در رسانه و ما این روزها شاهد موج تبلیغات رسانه ای برای تخریب روحیه و اراده مردم هستیم تا مردم احساس کنند که توان مقابله با چالش های موجود منطقه را ندارند.

سید صفی الدین خاطر نشان کرد: این آمریکا است که علیه منطقه توطئه می کند و در رسانه ها و در مجامع سیاسی این گونه وانمود می کند که منطقه در حال تجزیه و تقسیم است و به سوی جنگ های مذهبی به پیش می رود، اما با وجود تمام این عوامل سخت و دشوار که بر جامعه و منطقه و کشورهای ما فشار می آورد، ما باید همچنان امیدوار باشیم و چشم به قدرت و توانایی ها و اراده خود داشته باشیم و بدانیم که هدف از تمام این تبلیغات رسانه ای و ترساندن ملت ها برای این است که جوامع ما در برابر آمریکا احساس ضعف کنند و به آغوش آنها پناه ببرند، اما ما می خواهیم بگوییم و در قلمون و سوریه و هر مکان دیگری ثابت کنیم که ما در موضع قدرت هستیم و امکانات و توانایی های بزرگی داریم به شرط آنکه بدانیم چگونه باید از آن استفاده کنیم و آن را مدیریت کنیم.

وی در مورد خطر تکفیری ها در لبنان گفت: تکفیری ها باید از بین بروند و هیچ سخن دیگری در این زمینه نخواهیم شنید، زیرا می دانیم که برخی به دنبال ایجاد پوشش سیاسی برای وجود تکفیری ها در لبنان هستند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در مورد اتفاقات یمن نیز گفت: در مورد اقدام آل سعود در یمن مثال روشنی برای شما مطرح می کنم: ملت و ارتش یمن در مأرب و عدن و شهرهای دیگر با القاعده در حال جنگ هستند و هواپیماهای آل سعود می آید و دشمنان القاعده را بمباران می کند، ملت یمن و ارتش یمن را بمباران می کند و در عراق و سوریه و لبنان نیز همین اتفاق به شکل دیگر تکرار می شود.

وی در مورد نقش مقاومت و ارتش لبنان گفت: آیا جز این است که مبارزه با تکفیری ها در لبنان حمایت از تمام لبنان است؟ و از این رو هر سخنی که علیه ارتش و مقاومت در جنگ آنها با تکفیری ها مطرح شود، هدف از آن حمایت از تکفیری ها می باشد.

با لبنان هستید یا با داعش؟

سید هاشم صفی الدین گفت: ما خطاب به حامیان تکفیری ها در لبنان می گوییم: ما به مرحله ای رسیده ایم که شما باید موضع خود را بدون تعارف مشخص کنید و بگویید آیا با داعش و النصره هستید یا با لبنان؟ هرکس با لبنان باشد باید از آن دفاع کند و از حاکمیت آن در برابر تکفیری ها دفاع کند و البته این شما هستید که به ترک وظیفه ملی خود متهم هستید و درهای لبنان را برای تکفیری ها باز کردید تا از نظر سیاسی خیال آنها آسوده باشد.

وی افزود: ما به مرحله ای رسیده ایم که گزینه های مبهم و دوپهلو تمام شده است. لبنان در خطر است، کشور در خطر است و تمام منطقه وضعیتی دشوار و پیچیده به خود گرفته و لبنان نیز جدای از این پیچیدگی ها نیست و اگر بخواهیم کشور خود را نجات دهیم، باید موضع ما در برابر تکفیری ها و صهیونیست ها شفاف باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha