یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عبد الحسین صادق - لبنان

حوزه/ امروز اوضاع جهان اسلام نابسامان شده و ملت ها گرفتار اندیشه ای افراطی شده اند که نه تنها شیعه بلکه اهل سنت و هر انسان آزاده ای در جهان، این اندیشه را محکوم می کند و اجماعی جهانی در محکومیت این گروه های افراطی وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت که به مدت 5 روز در کربلای معلا برگزار شد، فرصتی بود تا شخصیت های علمی، فرهنگی و ادبی از نقاط مختلف جهان در کنار هم بنشینند و از سیدالشهداء بگویند.

یکی از میهمانان این جشنواره، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین صادق از روحانیون سرشناس لبنان در نبطیه بود. این روحانیِ محقق که از شعرای لبنان نیز محسوب می شود، در مراسم افتتاحیه جشنواره در آستان مقدس حسینی، یکی از سروده های خود درباره امام حسین علیه السلام و کربلای معلا را خواند که با تحسین و استقبال حاضران مواجه شد.

* امام حسین(ع) راه درست را به ما نشان می دهد

شیخ عبدالحسین صادق در حاشیه برگزاری جشنواره بهار شهادت در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه، در خصوص  ارزیابی خود از این جشنواره گفت: این جشنواره عبارت است از حضور نژاد ها و طوایف مختلف کشورهای مختلف جهان اسلام که با هدف تقدیس گنبد مطهر امام حسین (علیه السلام) گرد هم جمع می شوند؛ چرا که امام حسین(ع) نشان دهنده راه درست و صحیح به ما می باشد؛ راهی که نتایج آن قطعا خوب و خیر خواهد بود،راهی که راه تصمیم برای رهایی از ظلم است؛ راه فداکاری و تقدیم دارایی خود در راه اهداف شریف و عالی.

وی ادامه داد: در مورد این جشنواره باید بگویم که جشنواره خوبی بود که توانست طیف گسترده ای از اندیشمندان جهان اسلام و نمایندگان جریان های سیاسی و دینی را جمع کند و از نظم و ساماندهی خوبی برخوردار بود و از سویی حضور در پیشگاه امام حسین (علیه السلام) جلوه ای روحانی و معنوی به این جشنواره می بخشد که اشکالات ناچیز را از بین می برد.

جشنواره بهار شهادت، مشوّق ملتها برای رهایی از ظلم است

شیخ عبدالحسین صادق افزود: ما به خاطر این همه تلاش برای برگزاری این جشنواره سالیانه تشکر می کنیم که موجب تشویق ملت ها برای رسیدن به آزادی و رهایی از ظلم و ستم و جرات یافتن برای تصمیم گیری و تعیین سرنوشت خود و تحمل سختی ها در این راه است.

وی با اشاره به بحران های فعلی در جهان اسلام گفت: امروز اوضاع جهان اسلام نابسامان شده و ملت ها گرفتار اندیشه ای افراطی شده اند که نه تنها شیعه بلکه اهل سنت و هر انسان آزاده ای در جهان، این اندیشه را محکوم می کند و اجماعی جهانی در محکومیت این گروه های افراطی وجود دارد؛ چرا که خلاصه اندیشه این گروه ها ابراز نفرت به تمام بشریت و تمدن انسانی است. آنها آثار شهرها را تخریب می کنند و معلوم نیست انگیزه آنها از این کار چیست؟ آنها کودکان و زنان و اقلیت های بی گناه مانند مسیحیان و ایزدی ها و فرقه های دیگر را می کشند و موجب نفرت تمام جهان از خود شده اند به گونه ای که تمام وجدان ها با آنها مخالفند.

این روحانی لبنانی ابراز داشت: بر همین اساس، این جشنواره در بر دارنده معانی و مفاهیمی بلند است که نه تنها متعلق به شیعیان که متعلق به تمام مسلمانان است و ما به برگزار کنندگان این جشنواره تبریک میگوییم و از آنها تشکر می کنیم و در مقابل وجود مقدس امام حسین سید الشهدا(ع) سر تعظیم فرود می آوریم که اجازه برپایی سالیانه این جشنواره را عنایت فرمود و از ایشان خواستاریم که به برپا کنندگان جشنواره قدرت بدهد تا بهتر از همیشه باشند و به نتایج مورد نظر خود برسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha