پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
1

حوزه/ برگزاری جشنواره بهار شهادت به میهمانان کمک کرد که فارغ از تبلیغات بیرونی، با چهره رحمانی و خردورز در مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا شوند و بدانند که پیروان حضرت سیدالشهداء چگونه می اندیشند و تفاوت آنها با گروه های تروریستی مانند داعش چیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در یازدهمین دوره از جشنواره بین المللی بهار شهادت که به میزبانی آستان های مقدس حسینی و عباسی در کربلای معلا برگزار شد، ده ها میهمان خارجی از 44 کشور جهان حضور داشتند و در بخش های مختلف این جشنواره اعم از مقاله، شعر و مستند مشارکت داشتند.

روزنامه نگار مصری: مسلمانان حول محور امام حسین(ع) جمع شده اند

احمد السیوفی روزنامه نگار مصری در حاشیه برگزاری این جشنواره در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: این جشنواره بسیار مهم است چون مسلمانان را بر محور محبت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) جمع می کند و به ویژه با توجه به اینکه جشنواره در سالروز میلاد امام حسین(ع) برگزار می شود و این اتفاق می تواند مناسبتی برای اجتماع مسلمانان و نقطه آغازی برای همکاری میان مسلمانان و بررسی راه های تحقق وحدت اسلامی باشد. 

وی ادامه داد: از نظر ما امام حسین و اهل بیت(ع) هستند که می توانند عامل وحدت امت اسلام باشند، زیرا مسلمانان هیچ اختلافی درباره محبت اهل بیت(ع) ندارند و بر این اساس اهل بیت(ع) هستند که می توانند محور وحدت و اتحاد امت اسلام باشند و در حالی که تمام نیروهای غربی و صهیونیست و آمریکایی برای تفرقه امت اسلام تلاش می کنند، این اهل بیت هستند که می توانند امت را جمع کنند.

اهل بیت(ع)؛ قویترین عامل وحدت اسلامی

این روزنامه نگار مصری خاطر نشان کرد: ما اکنون فرصتی برای اختلاف و دودستگی نداریم. ما شاهد انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص) بودیم و این بدان معنا است که آنها احساس کرده اند امت اسلام ضعیف شده و از این رو به خود جرات داده اند به مقدسات مسلمانان توهین کنند و به پیامبر(ص) آنها اهانت کنند، پس ما نیازمند بازیابی قدرت امت اسلام هستیم تا امت اسلام چنان قدرتی داشته باشد که هیچ کس جرات نکند به مقدسات آنها توهین کند. هنگامی که فلان نویسنده به پیامبر اسلام توهین کرد و امام خمینی(ره) در برابر او ایستاد و فتوای اعدام او را صادر کرد، نتیجه این بود که آن شخص نتوانست از خانه خود خارج شود و این موجب عزت اسلام و مسلمانان شد. اکنون نیز ما نیازمند تلاش برای عزت اسلام و مسلمانان هستیم و این امر با وحدت و اجتماع حاصل می شود و قوی ترین عاملی ایجاد و تحقق وحدت اسلامی، اهل بیت (علیهم السلام) هستند.

مسئول گروه اروپای شرقی: با حقیقت مکتب آشنا شدیم

سید علی البلداوی نیز از دیگر میهمانان یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت بود که در گفتگوی کوتاه با خبرگزاری حوزه از آثار این جشنواره گفت.

وی که خود، ساکن کشور بوسنی و هرزگوین است، به عنوان مسؤول هماهنگی گروه اروپای شرقی در این جشنواره به کربلا آمده بود و مسئولیت گروهی متشکل از مسیحی، شیعه و سنی را بر عهده داشت.

بلداوی در این مصاحبه خاطر نشان کرد: این سفر فرصت مغتنمی برای گروه اروپای شرقی بود که به اینجا بیایند و با چشم و گوش خود شاهد حقیقت باشند و با وضعیت اسلام و مسلمانان در اینجا آشنا شوند و ان شاء الله هنگام بازگشت به کشورهای خود مشاهدات خود را منتشر خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت وهابی ها و سلفی ها در غرب و تاثیر اقدامات گروه های تروریستی مانند داعش و همچنین موج اسلام هراسی که از سال ها قبل آغاز شده است گفت: برگزاری جشنواره بهار شهادت به میهمانان کمک کرد که فارغ از تبلیغات بیرونی، با چهره رحمانی و خردورز در مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا شوند و بدانند که پیروان حضرت سیدالشهداء چگونه می اندیشند و تفاوت آنها با گروه های تروریستی مانند داعش چیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha