شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اختتامیه

یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت با تقدیر از میهمانان ویژه و برندگان مسابقه مستند به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کربلا، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت شب گذشته با حضور شخصیت های دینی و فرهنگی از 44 کشور جهان در صحن آستان مقدس امام حسین علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از میهمانان ویژه این جشنواره به ویژه نمایندگان بیوت مراجع قم، محققین و شعرای شرکت کننده در جشنواره تقدیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی، سخنران اختتامیه جشنواره بود. وی با بیان اینکه این جشنواره پشت پرده واقعی در حوادث عراق را به خوبی روشن ساخت گفت: امروز بسیاری از گوش های شنوا هوشیار شده اند که داعش و قبل از آن، القاعده چگونه از تعصبات فکری سوء استفاده می کنند تا اهداف خود را پیش ببرند.

وی ادامه داد: هم اینک ریشه های فکری و عقیدتی در این نبرد برای بسیاری روشن شده است و نخبگان و بسیاری از توده ها متوجه شده اند که آنها کینه نسبت به دیگران را ترویج می کنند و از بدترین روشها علیه بشریت و حتی تمدن بشری استفاده می کنند. از همین رو در این جشنواره با دو منهج و دو روش یزیدی و حسینی آشنا شدیم.

امام جمعه کربلا با بیان اینکه تاکنون مردم عراق ضرب شست خوبی به داعشی ها نشان داده اند گفت: در عین حال حمایت برخی کشورها از تروریستها، کار را دشوار کرده است.

امام حسین علیه السلام را به دنیا معرفی کنیم

شیخ کربلایی در ادامه به اندیشه سیدالشهداء و جهانی بودنش اشاره و تصریح کرد: امام حسین علیه السلام متعلق به یک سرزمین و یک منطقه نیست بلکه یک اندیشه جهانی است و آنقدر عقلانیت و ارزشهای انسانی و بشردوستانه در اندیشه و منهج حسینی موج می زند که می توانیم آن را به همه دنیا عرضه کنیم و در این راه باید از همه ابزار و وسایل موجود کمک بگیریم. به خصوص در شرایط اخیر که نیازمند تمسک و چنگ زدن به مبانی فکری سیدالشهداء هستیم تا به پیروزی کامل دست پیدا کنیم.

وی در پایان از همه دست اندرکاران و شرکت کنندگان در یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت و به خصوص رسانه هایی که صدای این جشنواره را به مخاطبان خود رساندند تشکر کرد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام سید جلال حسینی مسئول تبلیغات آستان قدس رضوی به نمایندگی از آستان های مقدسه ایران سخنرانی کرد.

احمد السیوفی عضو شورای داوری مسابقه مستند سازی درباره سیدالشهداء نیز گزارشی از فعالیت های این بخش ارائه داد و گفت: 50 مستند به دبیرخانه جشنواره رسید که از آن تعداد، 30 مستند به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

پایان بخش مراسم اختتامیه جشنواره بهار شهادت اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره به میهمانان و برگزیدگان بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha