یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قرآن

حوزه/ در جریان برنامه های یازدهمین جشنواره فرهنگی بین المللی بهار شهادت و در فضایی معنوی و ایمانی و نورانی، آیات روحبخش قرآن کریم توسط قاریان بزرگ در حرم مطهر حسینی تلاوت شد.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گرچه بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، اما بهار دیگری هم دارد که با ماه فرزند عزیز پیامبر مصطفی(ص) همزمان شده که ماه مبارک شعبان می باشد؛ بهاری که سرشار از میوه و گل است و ملکوت از عطر معنوی آن لبریز است؛ چراکه این بهار، نسیمی است آسمانی مزین به علی و خاندان علی. و علی همان قرآن ناطق است و فرزندان پاک او نیز ترجمان کتاب آسمانی هستند و بر این اساس آستان مقدس حسینی با نوای سوزناک مهدوی در زیارت معروف به ناحیه مقدسه همنوا شد که: « ای حسین! تو فرزند پیامبر و تکیه گاه قرآن و یاور امت و کوشا در اطاعت بودی.

از این رو در جریان برنامه های یازدهمین جشنواره فرهنگی بین المللی بهار شهادت و در فضایی معنوی و ایمانی و نورانی آیات روحبخش قرآن کریم توسط قاریان بزرگ تلاوت شد.

نخستین قرائت از عادل الکربلایی از قاریان معروف عراقی بود و پس از وی عبدالله احمد قاری کویتی به قرائت آیاتی از کلام الله پرداخت. سپس سید جواد حسینی قاری آستان مقدس رضوی از ایران به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و پس از وی نیز سید حمیدرضا قاری دیگر ایرانی آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد و حسن ختام برنامه نیز قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط عباس شرف الدین قاری لبنانی بود.

در این جلسه، مراسم تواشیح خوانی و سرودخوانی دینی نیز برگزار شد که فضای مجلس را به عطر دل انگیز پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان معطر ساخت.

عادل الکربلایی قاری بین المللی درباره این مراسم گفت: چنین برنامه هایی جوانب و تاثیرات و نتایج مثبت فراوانی دارد و زمینه­ای است برای اموزش قرادت قرآن به مردم؛ چرا که زیبایی صوت و تلفظ دقیق الفاظ، جذابیت های معنوی خاصی ایجاد می کند و انگیزه ای می شود برای یادگیری احکام تلاوت صحیح قرآن کریم.

عبدالله احمد دیگر قاری این برنامه نیز گفت: چنین مجالس مشترکی نشان دهنده توانایی­های عراق در جهان اسلام است و نشان می­دهد قاریان عراق چیزی از قاریان کشورهای دیگر کم ندارند و ما امیدواریم این مجالس همواره ادامه داشته باشد و مختص به جشنواره­ها و مناسبت­ها نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha