شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دباغ

گروه های مختلف شرکت کننده در جشنواره بهار شهادت با تولیت آستان مقدس کاظمین دیدار و گفت و گو کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از عراق، در یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت در کربلا، گروه های مختلف از کشورهای گوناگون شرکت کرده اند. این گروه ها در جریان سفر به کاظمین و زیارت امامین کاظمین علیهما السلام، به صورت جداگانه با دکتر دباغ تولیت آستان مقدس کاظمین دیدار و گفت و کردند.

بر این اساس، نمایندگان بیوت مراجع قم، نمایندگان آستان قدس رضوی، نمایندگان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نمایندگان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، مدیر شبکه ولایت، هیات اسپانیایی، هیات اوکراینی و گروه های دیگر با دکتر الدباغ دیدار داشتند.

حضور بیش از 10 میلیون زائر در کاظمین

دکتر الدباغ تولیت آستان مقدس کاظمین در این دیدارها ضمن خیر مقدم به میهمانان و موفق توصیف کردن جشنواره بهار شهادت، به حضور  میلیونی زائران در ایام شهادت امام موسی بن جعفر علیهما السلام گفت: در آن مقطع که حدودا پنج روز به طول انجامید، بیش از10 میلیون نفر از نقاط مختلف خودشان را به کاظمین رساندند که قابل توجه بود.

وی ادامه داد: این اتفاق بزرگ در حالی روی داد که بغداد جزو مناطق حساس و بحرانی محسوب می شود و مشکلات امنیتی فراوانی فراروی زایران بود اما آنها همه این مشکلات را به جان خریدند و آن حماسه بزرگ را خلق کردند.

تولیت آستان مقدس کاظمین خاطر نشان کرد: اگر با محاسبات شخصی و دنیایی حساب کنیم این رفتار، قابل محاسبه و پیش بینی نیست اما اگر امداد الهی را در نظر بگیریم، قضیه طور دیگری می شود که میلیون ها انسان در آن ایام می آید و استراحت می کند و بر می گردد و مشکلی نیز پیش نمی آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha