جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ شیخ ماهر حمود: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که انصارالله آن را انتخاب کرده نزد خداوند متعال از پرده داری کعبه برتر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته در شهرهای مختلف لبنان برگزار شد و خطبای جمعه لبنان در سخنان خود بر ضرورت پیگیری معرکه عرسال تاکید کردند و افزودند فتنه گران از سخنان طایفی و تحریک آمیز در این زمینه دست بردارند. خطبای جمعه لبنان همچنین بر ضرورت انتخاب هرچه زودتر رئیس جمهور تاکید کردند.

آیت الله قبلان: لبنان در معرض توطئه و فتنه است

آیت الله عبدالامیر قبلان، نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: لبنان امانتی در دست مردم لبنان است که باید محافظ آن باشند و بر همه ما لازم است از ارتش لبنان برای تامین امنیت و آرامش کشور حمایت کنیم؛ چرا که حمایت از لبنان میسر نمی شود مگر با حمایت از ارتش و تامین امنیت داخلی.

ایشان افزود: لبنان در معرض توطئه قرار دارد و در این شرایط ما باید متحد باشیم و در راستای منافع کشور و ثبات آن گام برداریم.

آیت الله قبلان تاکید کرد: لبنان همچون خاری در چشم دشمنان خویش است و دشمنان لبنان هم فراوان هستند و از این رو همه ما وظیفه داریم از ارتش حمایت کنیم و به آن اهتمام داشته باشیم؛ چرا که ارتش ضامن بقای لبنان و حفظ امنیت آن و حفظ مرزهای کشور می باشد و ما هم باید به سختی مراقب مرزها باشیم تا لبنان حفظ شود و در این راستا لازم است همه متحد و یکپارچه باشیم تا بتوانیم از کشور خود دفاع کنیم.

ایشان افزود: تهدیدهای اسرائیل هرگز ما را نمی ترساند؛ چرا که لبنان توانست اشغالگران صهیونیست را از سرزمین لبنان بیرون کند و آنها با ذلت هرچه تمام از کشور ما بیرون رفتند و علاوه بر این لبنان بارها تجاوزهای دشمن صهیونیست را با شکست روبرو ساخته و ما بر این باوریم که لبنان با تکیه بر ملت، ارتش و مقاومت می تواند صهیونیست ها را از فلسطین بیرون براند.

سید علی فضل الله: عرسال باید آزاد شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله در خبه های نماز جمعه این هفته گفت: این روزها سخن درباره چگونگی مبارزه با خطرات و تهدیدهای مرزهای شرقی زیاد شده و مسؤولان رسمی کشور هنوز تصمیم نهایی درباره مسرولیت خود در قبال عرسال اتخاذ نکرده اند در حالی که بر همه واجب است برای آزادی عرسال تلاش کنند تا این منطقه به عنوان بلندگویی برای توهین به کشور باقی نماند و از طرفی ما اطمینان داریم که ارتش لبنان می تواند این مناطق را از دست تروریست ها آزاد کند.

وی افزود: بهترین راه حل این است که یک تصمیم روشن و شفاف ملی در این زمینه گرفته شود تا از پیامدهای طایفی این مساله جلوگیری شود و البته به نظر ما عرسال و اهالی آن باید حفظ شوند و از آنها حمایت شود تا آسیبی به آنها نرسد.

سید فضل الله تاکید کرد: در این شرایط همه باید دست از سخنان طایفی و تحریک آمیز بردارند و متوجه پیامدهای خطرناک سخنان خود برای لبنان باشند و بدانند برخی به دنبال این هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و فضایی طایفی و مذهبی در کشور ایجاد کنند و ما از همه می خواهیم در کنار ارتش لبنان قرار گیرند و پوشش سیاسی لازم برای ارتش را فراهم کنند تا زمینه بیرون راندن تروریست های مسلح از تمام لبنان فراهم شود.

وی از مسؤولان لبنان نیز خواست در تعامل با مسائل کلان این مرحله حساس در صحنه باشند و در این زمینه از راهنمایی های حکما و عقلا استفاده کنند.

سید فضل الله در پایان سخنان خود گفت: همه ما باید در کنار مقاومت متوجه خطر رژیم صهیونیستی باشیم که مشغول برنامه ریزی برای ضربه زدن به لبنان است و هر روز ما را تهدید می کنند و این تهدیدها نوعی قدرت نمایی و تلاش برای معادلات معین است و ما از همه می خواهیم در برابر این دشمن حیله گر مراقب و هوشیار باشند.

شیخ ماهر حمود: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از پرده داری کعبه برتر است

شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته خاطر نشان کرد: عرب ها پیش از اسلام امتی سرگردان بودند که همدیگر را می کشتند و در جاهلیت به سر می بردند و تنها داشته آنها شعر و شاعری و مقداری سخاوت و شجاعت بود، اما هنگامی که عرب ها را با قوم فارس و روم در آن زمان مقایسه می کنیم از لحاظ تمدن در برابر آنها صفر هستند و این اسلام بود که این امت را زنده کرد.

وی افزود: درگیری منطقه ما از یک قرن پیش تا کنون بر سر دو مساله نفت و سایر ثروت های طبیعی کشور ها و مساله اسرائیل است و از این رو شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که انصارالله آن را انتخاب کرده نزد خداوند متعال از کلیددار بودن کعبه برتر است.

شیخ حمود: اگر غربی ها به این نتیجه رسیدند که قدرت عرب ها از اسلام است و نمی توانند اسلام را از ما بگیرند، اسلامی متناسب با اندیشه خود ایجاد کردند و بدین ترتیب داعش و النصره و غیره پدید آمد.

وی افزود: زمانی برخی به حزب الله اشکال می گرفتند که چرا برای مبارزه با داعش وارد خاک سوریه شده؟ اکنون که حزب الله در خاک لبنان با تروریست ها می جنگد اینها چه می گویند و چرا مخالفت می کنند؟ گویا اینها با خودروهای بمب گذاری شده و شلیک موشک تروریست ها به مردم لبنان موافقند؟!

شیخ احمد قبلان: اکنون وقت سخنان تحریک آمیز و کاسبی با عرسال نیست

شیخ احمد قبلان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حل و فصل اختلافات سیاسی با آرامش ممکن است تا این اختلافات به خصومت های طایفی و مذهبی و تسویه حساب های خیابانی کشیده نشود.

وی در سخنان خود از همه خواست دست از خودکشی بردارند زیرا کشور در خطر است و چالش های بزرگی پیس روی لبنان قرار دارد و دشمنان از هر طرف در کمین نشسته اند و همه باید برای خاموش کردن آتش فتنه و بستن راه های نفوذ دشمنان تلاش کنند و دست از سخنان طایفی و کاسبی با عرسال بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha