شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 349008
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: مساله فلسطین با اقدامات جدید آل سعود به مساله دوم جهان اسلام تبدیل شده و ملت فلسطین تنها به حال خود واگذاشته شده اند و از طرفی رهبران فلسطین نیز با خود درگیر شده اند تا حدی که برخی از آنها این روزها از صلح و آشتی با رژیم صهیونیستی سخن می گویند.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته لبنان در مناطق مختلف این کشور برگزار شد. خطبای جمعه لبنان تاکید کردند تجاوز ظالمانه عربستان به یمن محکوم به شکست است و نتایج منفی این تجاوز در داخل عربستان دامنگیر آنها خواهد شد.

آیت الله نابلسی: کشور های خلیج فارس از داخل تهدید می شوند

آیت الله شیخ عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت: هر روز که می گذرد شکاف داخلی آل سعود عمیق تر می شود و با وجود تمام گمانه زنی هایی که معتقد بودند تغییرات داخلی در خاندان آل سعود موجب تثبیت آنها می شود، اما اکنون با وجود تناقضات و درگیری های داخلی آل سعود این گمانه زنی ها راه به جایی نمی برد.

شیخ نابلسی افزود: خطر واقعی که نظام های کشورهای خلیج فارس را تهدید می کند، خطر داخلی است زیرا این نظام ها به واسطه استبداد حاکم بر این کشورها اوضاع امنیتی نامناسبی دارند و تخریبی که دامنگیر منطقه شده مربوط به اقدامات گذشته و حال آل سعود می باشد.

وی خاطر نشان کرد: مساله فلسطین با اقدامات جدید آل سعود به مساله دوم جهان اسلام تبدیل شده و ملت فلسطین تنها به حال خود واگذاشته شده اند و از طرفی رهبران فلسطین نیز با خود درگیر شده اند تا حدی که برخی از آنها این روزها از صلح و آشتی با رژیم صهیونیستی سخن می گویند.

آیت الله قبلان: ضرورت حمایت از ارتش

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان نیر در خطبه های نماز جعه این هفته روز کارگر را به کارگران تبریک گفت و بر ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشیتی کارگران و تامین نیازهای آنها تاکید کرد و افزود: توجه به کارگران توجه به تمام کشور است.

وی افزود: همه ما باید به تعالیم و مفاهیم و ارزش های دینی بازگردیم و به آموزه های مورد نظر پیامبر اسلام محمد(ص) عمل کنیم و کشور خود را نجات دهیم و بندگان خدا را زنده کنیم و به مسؤولیت خود عمل کنیم و زندگی کریمانه و آبرومندی برای کارگران تامین کنیم.

شیخ قبلان از مردم لبنان خواست از ارتش لبنان حمایت کنند تا همواره برای دفاع از لبنان آماده باشد، زیرا ارتش ضامن امنیت کشور است و همچون سپری است که امنیت و استقرار کشور را تامین می کند و ما وظیفه داریم بر نیروهای انسانی ارتش و کمک های تسلیحاتی به آن بیفزاییم و تلاش کنیم ارتش حافظ امنیت کشور باشد و همه با ارتش همکاری کنیم؛ چرا که ارتش چشم بیدار ملت و محافظ کشور و مرزهای آن در برابر تروریست های تکفیری و صهیونیست ها می باشد.

سید علی فضل الله: عملکرد سیاسی ما به اندازه چالش ها نیست

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: لبنان از ضعف عملکرد سیاسی رنج می برد؛ چرا که عملکرد سیاسی ما در حد و اندازه چالش های امنیتی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی پیش روی ما نیست.

وی افزود: هر گروه سیاسی می تواند به راحتی خواسته های خود را مطرح کند و شروطی برای گفتگو قرار دهد تا منافع خود را تامین کند، اما این گروه ها باید بدانند که این کار آنها سر همه را بر باد می دهد.

سید فضل الله تاکید کرد: مسؤولان باید حساب ها و منافع شخصی و طایفی و مذهبی و منطقه ای و حتی بین المللی را رها کنند و منافع کشور را در نظر بگیرند و حداقل به قانونگذاری در مجلس اهتمام داشته باشند و تصویب هر قانونی را ضروری بدانند.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی تامین امنیت ضاحیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا برای تامین امنیت داخل جایگزینی غیر از دولت نداریم و این ظلم به ضاحیه است که برخی تصور کنند این منطقه خارج از محدوده دولت و نظام است؛ چرا که ضاحیه همواره خزانه مقاومت و ارتش لبنان بوده و خواهد بود.

سید فضل الله خاطر نشان کرد: بحران یمن با افزایش ویرانی و تخریب وکشتن بیشتر مسلمانان یمنی و استمرار فجایع انسانی حل نمی شود بلکه تنها راه حل بحران یمن گفتگوی فوری میان طرف های درگیر تحت نظر یک ناظر منطقه ای یا بین المللی می باشد که این ناظر باید به فکر وحدت یمن و آینده مردم آن باشد تا راه حلی حاصل شود که نگرانی ها را برطرف سازد و فضای اعتماد میان طرف ها ایجاد شود.

شیخ حبلی: آتش شعله عاصفة الحزم دامنگیر آل سعود شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد سیدنا ابراهیم در صیدا گفت: احمد الاسیر فراری بار دیگر تاکید کرد با تروریست ها در ارتباط است و بار دیگر از توطئه های تروریستی سخن گفته که در گذشته نیز از طریق عناصر تروریستی خود آن را تکرار می کرد و امنیت صیدا و لبنان را تهدید می کرد.

شیخ حبلی ضمن تجلیل از دستاوردهای ارتش لبنان و دستگاه اطلاعات در کشف توطئه های احمد الاسیر تروریست اظهار امیدواری کرد ارتش همچنان به وظیفه خود در توقیف و بازداشت گردان های الاسیر عمل کند و به صداهایی که به دنبال تخریب چهره ارتش هستند توجهی نکند؛ چرا که ارتش باید حافظ لبنان و امنیت و ثبات لبنان در برابر تروریست های تکفیری باشد.

وی افزود: ما از جوانان مؤمن صیدا نیز می خواهیم فریب توطئه های انحرافی احمد الاسیر را نخورند که فقط موجب مصیبت خانواده آنها خواهد شد.

شیخ حبلی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: آتش عملیات عاصفة الحزم عربستان علیه یمن، این روزها در داخل عربستان دامنگیر آل سعود و نظام آنها شده و وارد مرحله تجزیه و دو دستگی و اختلافاتی شده اند که آخرین این اتفاقات تغییرات ایجاد شده در سطوح بالای عربستان بود که تفسیر این تغییرات جز با وجود نزاع داخلی و جنگ قدرت ممکن نیست و بحمدالله می توان گفت فروپاشی آل سعود آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha