جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نابلسی

حوزه/ شیخ نابلسی گفت: عجیب است که ثروت آل سعود فقط و فقط موجب طغیان و ظلم و افزایش روحیه استبداد و توحش آنها می شود و ما هیچ روزی احساس نکردیم که عربستان از جنایت هایی که در حق مردم فلسطین و لبنان و عراق صورت گرفته ناراحت باشد.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، خطبای جمعه این هفته لبنان در سخنان خود ضمن محکوم کردن استمرار حملات وحشیانه عربستان به ملت مظلوم یمن، مقاومت منطقه به رهبری جمهوری اسلامی ایران را بهتر از سیاست های خائنان حرمین شریفین دانستند و بر ضرورت اقدام بین المللی برای مهار کردن عربستان تاکید کردند.

آیت الله نابلسی: عربستان به دنبال یارگیری جهانی برای تجاوز به یمن است

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد که عربستان به دنبال یارگیری جهانی برای حمایت از حملات خود علیه مردم فقیر یمن است و اکنون پس از آنکه تعداد کمی از کشورهای فتنه جوی منطقه را در این تجاوز با خود همراه ساخته بود، به سراغ سازمان ملل رفته تا کمک های جدیدی در این تجاوز جلب کند.

وی افزود: عجیب است که ثروت آل سعود فقط و فقط موجب طغیان و ظلم و افزایش روحیه استبداد و توحش آنها می شود و ما هیچ روزی احساس نکردیم که عربستان از جنایت هایی که در حق مردم فلسطین و لبنان و عراق صورت گرفته ناراحت باشد.

شیخ نابلسی افزود: عربستان همواره هنگامی که مردم مظلوم منطقه از سوی آمریکا و اسراییل مظلوم واقع می شوند و مورد تجاوز قرار می گیرند، آمریکا و اسراییل و جامعه بین الملل را فقط به آرامش دعوت می کند، اما هنگامی که اختلافی میان دو کشور برادر عربی و مسلمان روی می دهد، تعصبات جاهلی و غرائز حیوانی عربستان شعله ور می شود و سلاح به دست می گیرد و خون مسلمانان را به راحتی بر زمین می ریزد بدون اینکه احساس گناه کند.

وی پرسید: این ائتلاف عربی اسلامی برای چیست؟ تصمیم شورای امنیت علیه کیست؟ علیه ملتی مستضعف و فقیر که می خواهد کشور خود را به دور از پیروی آل سعود بسازد؟ علیه ملتی بیچاره که مسؤولان عربستان سال ها است تلاش می کنند آنها را گرسنه و فقیر و ضعیف نگاه دارند و آنها را سرگرم فتنه و جنگ سازند تا پیشرفت نکنند و رقیب عربستان در منطقه نشوند؟

نابلسی خاطر نشان کرد نکته عجیب این است که برخی افراطیون و برخی احزاب کشور ما نیز در این تجاوز از آل سعود حمایت می کنند و برای آنها سوت و کف می زنند و آن را پیروزی جدید عربی می پندارند! آیا فتنه انگیزی و تخریب کشورها پیروزی نام دارد؟! چه بگوییم که دل های همه ما سرشار از اندوه است؟

وی افزود: حاکمان عربستان مانند اسراییلی ها در اثر یاس و نا امیدی خود به خشونت شدید روی آورده اند، اما برای کسانی که تجربه لبنان و فلسطین را فراموش کرده اند یادآوری می کنیم که صهیونیست ها نیز جنایت های خود را برای خود توجیه می کردند، اما همه بدانند که نتیجه این درگیری ها پیروزی حق بر باطل است گرچه ممکن است این پیروزی مدتی نیز به طول بینجامد.

سید علی فضل الله: کشورهای بزرگ به دنبال تامین منافع خود در منطقه هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امامین حسینین(ع) در بیروت با اشاره به چهلمین سالگرد آغاز جنگ داخلی لبنان که 15 سال طول کشید، گفت: ما همچنان از آثار و نتایج این درگیری ر زندگی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی لبنان رنج می بریم. البته هدف ما از یادآوری این مناسبت به یاد آوردن آن خاطرات دردناک نیست که این سودی برای ما ندارد بلکه هدف ما عبرت آموزی از دروس و عبرت های این ماجرا است تا بار دیگر تکرار نشود به ویژه اینکه امروز نیز شرایط برای چنین اتفاقی مهیا شده و شاهد این هستیم که برخی با جدیت به دنبال ایجاد این درگیری ها هستند.

وی سپس با اشاره به درگیری ها و اختلافات داخلی لبنان افزود: جنگ داخلی ما هنوز تمام نشده بلکه یک جنگ سرد در لبنان جریان دارد که بیم آن می رود به یک جنگ گرم تبدیل شود.

سید فضل الله سپس با اشاره به وابستگی برخی جریان های داخلی لبنان به کشورهای خارجی گفت: کشورهای بزرگ و خارجی غالبا در تصمیم گیری های خود منافع و مصالح لبنان را در نظر نمی گیرند بلکه از لبنان به عنوان راهی برای رسیدن به اهداف و منافع خود استفاده می کنند و این کشورها تا زمانی از این نیروهای داخلی حمایت می کنند که منافع آنها از طریق این گروه ها تامین شود؛ چرا که این کشورهای بزرگ و حتی غیر بزرگ جمعیت های خیریه نیستند که بخواهند منافع دیگران را حفظ کنند بلکه حمایت های آنها در جهت تامین منافع خودشان می باشد.

شیخ حبلی: مقاومت فارسی از سیاست خائنان حرمین شریفین بهتر است

حجت الاسلام و المسلمین شیخ صهیب حبلی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد سیدنا ابراهیم در صیدا گفت: تجاوز عربستان و آمریکا پرده از چهره مدعیان تامین امنیت جهان عرب برداشت، گرچه خباثت این کشور ها از همان آغاز نیز برای ما روشن بود چون آنها از تروریسم سوریه و عراق حمایت می کردند و اکنون نیز به صورت مستقیم به یمن تجاو زکرده اند و روزانه ده ها مسلمان بی گناه در یمن به دست آنها شهید می شود.

وی با اشاره به موضع گیری جریان المستقبل لبنان در حمایت از تجاوز عربستان به یمن افزود: این موضع المستقبل نشان دهنده معیارهای دوگانه آنها می باشد چون آنها در حالی که مشغول گفتگو با مقاومت هستند برای از بین بردن آن تلاش می کنند و در رسانه های خود علیه مقاومت و در جهت منافع آل سعود و اجرای توطئه های آنها علیه مقاومت فعالیت می کنند.

شیخ حبلی در ادامه موضع سفیر عربستان در لبنان و گستاخی او نسبت به مقاومت و تهدید مردم لبنان را محکوم کرد و گفت: این موضع گیری ها فقط از کسی سر می زند که خائن به حرمین شریفین باشد. آنها این روزها مردم را زا مقاومت فارسی می ترسانند در حالی که حتی اگر ادعای آنها درست باشد باز هم مقاومت فارسی ار سیاست خیانت عربی آنها بهتر است.

شیخ احمد قبلان: منطقه در آستانه فاجعه ای بزرگ قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد قبلان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) گفت: آتش فتنه در منطقه شعله ور شده و شعله های آن همه چیز را در گستره منطقه در بر گرفته و ما در آستانه فاجعه ای بزرگ قرار داریم. چه کسی باید جلوی این کشتارها و ویرانی ها و نقض حقوق انسان ها را بگیرد؟ مهربانی و انسانیت کجا رفته است؟ مذاکره و گفتگو کجا رفته؟ رهبران و بزرگان حکیم و عادل کجا هستند تا به داد مردم عراق و سوریه و لیبی و یمن برسند؟

وی خاطر نشان کرد در این شرایط ما نیازمند اقدامی برای کاهش تنش ها و ارائه راه حل سیاسی و نزدیک ساختن دیدگاه ها به سود لبنان هستیم و این اتفاق رخ نمی دهد مگر زمانی که همه بر سر انتخاب رییس جمهور به توافق و تفاهم برسند و رییس جمهوری برای لبنان انتخاب شود که بتواند منافع کشور را تامین کند و بتواند امنیت کشور را در برابر چالش ها و تهدید ها حفظ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha