چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران با محکوم کردن تجاوز آل سعود به یمن، گفت: تجاوز عربستان به یمن محکوم به شکست است

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن محکوم کردن حمله نظامی ائتلاف عربی به یمن، با مردمی خواندن قیام یمنی ها، تصریح کرد: مسئله یمن یک حرکت شیعی نیست، بلکه یک حرکت مردمی بوده و حوثی ها، اسماعیلی ها و اهل سنت آن کشور در کنار هم، هر کدام نقش بسزایی در قیام مردم یمن علیه حکومت دیکتاتوری دارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، ادامه داد: انقلاب خواست مردم یمن بود، چرا که وضعیت یمن اقتضاء تحولات جدیدی را در عرصه سیاسی کشور داشت، و این تحول زمینه اش موجود بود، منتهی انسجام و سوابق مبارزاتی حوثی ها موجب شد تا اینها محور قرار بگیرند و سایر جریان های سیاسی و مذهبی را با خودشان همراه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم یمن برخلاف وهابی هایی که در عربستان حضور دارند؛ اهل خشونت و تندروی نیستند و مسلمانانی معتقد، شجاع و معتدل هستند.

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران، با تاکید بر شکست عربستان در این جنگ نابرابر، افزود: نشانه های شکست آشکار شده و کشورهایی چون پاكستان که ریاض به حمایت آن ها امیدوار بود، از همراهی با عربستان امتناع کردند، چرا که پاكستان محاسبات امنيتي و سياسي خاص خود را دارد و شيعيان بخش مهمي از جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند؛ همچنین تركيه با توجه به منافع اقتصادي و روابط تاريخي که با ايران دارد، هیچ تمایلی ندارد که بخاطر اقدامات احمقانه سعوی ها این روابط حسنه را دچار خدشه کند و لذا دولت ترکیه در صدد است با همکاری ایران مسئله یمن را از راه دیپلماتیک و گفت و گوهای سیاسی حل و فصل کند.

حجت الاسلام ابراهیمی، در پایان با بیان اینکه آمریكا از حامیان اصلی حمله نظامی عربستان به یمن است، گفت: استکبار جهانی در جهت توجیه تجاوزات خویش، انقلاب های مردمی را نفی کرده و خود را در ظاهر مدافع مردم نشان می دهند، اما هدف اصلی آن ها نفی اراده و خواست اصلی ملت های بیدار جهان است.

وی در پایان یادآور شد: ادعای مداخله ایران در امور داخلی یمن و برخی از كشورهای عربی نیز به ادعایی نخ نما و تاریخ مصرف گذشته تبدیل شد كه همواره از سوی كشورهای عربی به خصوص عربستان مطرح می شود اما دلیل و سندی برای آن هیچگاه ارائه نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha