جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران گفت: بدون فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مردم، راهکارهای دولت در امر اقتصاد مقاومتی محکوم به شکست خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حامد نوراللهی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر حمایت از تولید داخلی توسط مصرف‌کنندگان، گفت: اقتصاد مقاومتی با حمایت مردم از کالای ایرانی تحقق پیدا می‌کند، چرا که حمایت مردم از کالای داخلی، موجب دلگرمی تولیدکنندگان و سرمایه گزاران داخلی، رونق اقتصادی و در نهایت ایجاد اشتغال در کشور می‌شود.

استاد حوزه علیمه تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز در سخنانشان اشاره کرده اند، همواره یک طرف اجرای سیاست های دولتی، در ابعاد مختلف، بُعد مردمیِ اجتماع و اقتصاد است؛ سیاست اقتصاد مقاومتی و تحقق جایگاه مردم در اقتصاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی عنوان کرد: مطابق با تأکید مقام معظم رهبری، مردم نقش و وظیفه ای اساسی در این امر دارند؛ چنانچه ایشان در سال 91 در صحن حرم رضوی طی یک سخنرانی فرمودند:این افتخار نیست. این تفاخر غلطی است که ما مارک های خارجی را در پوشاکمان، در وسایل منزلمان، در مبلمانمان، در امور روزمره مان، در خوراکی هایمان ترجیح بدهیم به مارک های داخلی؛ در حالی که تولید داخلی در خیلی از موارد بسیار بهتر است. تولید داخلی مهم است. ببینید کارگر ایرانی چه تولید کرده است، سرمایه دار ایرانی چه سرمایه گذاری کرده است. در زمینه ی مصرف، عمده ی کار دست مردم است که این بخشی از اصلاح الگوی مصرف است». لذا بدون حمایت مردم، در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، راهکارهای دولت نیز محکوم به شکست خواهد بود و به جز هزینه های بسیار برای دولت، ثمره ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام نوراللهی، در پایان با تاکید بر پرهیز از شعارزدگی در امر اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی، در واقع مقاوم سازی اقتصادی است و اولین حوزه مقاوم سازی، تولید ملی است که برای وقوع این رویداد، از یک سو باید مقابل رقبای خارجی سد و محدودیت ایجاد کرد و از سوی دیگر به تولید داخلی میدان داد.

وی تاکید کرد: دولت و نهادهای مسئول از جمله روحانیون و طلاب باید از طریق فرهنگ سازی، سبک زندگی اسلامی و الگوی مصرف اسلامی، در جهت نهادینه کردن مصرف کالاهای داخلی به شرط بهبود کیفیت کالاهای داخلی تلاش کنند، تا شرایط برای اقتصاد مقاومتی مهیا شود. همچنین ذکر این نکته ضروری است که بالا بردن کيفيت توليد داخل و حمایت از کالای ایرانی، به اين معنا نيست که درها را ببنديم و به بهانه حمايت از اين بخش، کالاي با کيفيت را از بازار حذف کنيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha