چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اعتکاف

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت : همه ساله علاوه بر طلاب این مدرسه، بیش از 1000 نفر ازشهروندان تهرانی در مراسم اعتکاف شرکت می نمایند که فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ احکام آموزه های الهی است.

حجت الاسلام حمید رحیمی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به برنامه های تهذیبی این مدرسه اظهار داشت : در مدرسه علمیه امیرالمومنین، برای طلاب یکسری برنامه های  روتین هفتگی داریم به طوری که هر روز قبل از شروع کلاس های درس، زیارت پر فیض عاشورا خوانده شده تا طلاب ازمعنویات این دعای ارزشمند بهره برده و با آمادگی کامل سر کلاس های درس حاضر شوند.

وی بیان کرد : طبق برنامه دربعد ازظهر دوشنبه های هرهفته درس های اخلاقی درحوزه داشته و سخنرانان این کلاس از اساتید مدرسه و یا از اساتید بیرون از مدرسه علمیه دعوت می شوند.

مدیرحوزه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به تعداد طلبه های این مدرسه افزود : ما در این مدرسه تعداد 100 طلبه داریم که اکثرا بومی تهران بوده و تعداد کمی از شهرستانها نیز در این حوزه تحصیل می کنند.

وی ادامه داد : تمامی طلاب در برنامه های تهذیبی با عشق غیر قابل وصفی شرکت می کنند تا خود را از شیطان نفس و نفس عماره پاک کنند.

این استاد حوزه تهران، با اشاره به مراسم عمامه گذاری در این مدرسه اظهار کرد : در هفته گذشته مراسم نورانی عمامه گذاری با حضور همه طلاب و حضور متولی این حوزه علمیه ،حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی انجام شد که تعداد 10 نفر از طلبه ها معمم گشته ومفتخر به لباس رسول الله (ص) شدند .

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به برنامه های تهذیبی پیش روی حوزه تاکید کرد : از دیگر برنامه های تهذیبی ما مراسم خودسازی و نورانی ماه مبارک رجب است که اولین پنج شنبه این ماه عزیز شب لیلة الرغائب است که بزرگان  وعلمای ما تاکید بسیارزیادی برای احیاء این شب روحانی دارند.

وی با اشاره به برنامه های اعتکاف تصریح کرد: مجموعه مسجد وحوزه علمیه امام حسین(ع) تدارک ویژه ای برای مراسم پر برکت و نورانی ایام البیض (اعتکاف)  دارد به طوری که در سنوات گذشته به علت حجم مشتاقان شرکت کننده در مراسم روحانی اعتکاف بالا بوده مسجد دیگر ظرفیتش پر شده و به همین خاطر از فضای حوزه برای علاقه مندان به تهذیب نفس و خودسازی استفاده می شود و این مسئله جای بسیار خوشحالی دارد که اینقدر مردم به پاکسازی روح وقلب خود اهمیت می دهند .

مدیر مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام همچنین با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف گفت : همه ساله بیش از 1000 نفر ازشهروندان گرامی دراین مراسم شرکت می نمایند که علاوه بر طلاب این حوزه علمیه مردم عادی و خصوصا دانشجویان که تعدادشان هم کم نیست دراین مراسم روح بخش شرکت می کنند .

حجت الاسلام حمید رحیمی در پایان خاطرنشان کرد : اولین اصل برای یک طلبه ای که می خواهد در این لباس موفق شود بحث خودسازی و تهذیب نفس بوده و یک شاگرد باید خود را از وجود شیطان نفسش راحت کند تا بتواند برای کار، تحصیل و پژوهش و خدمت به مردم عزیز باشد .     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha