شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 348283
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
حسن قاسمی

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) با تاکید بر اهمیت تهذیب در جامعه امروز از برگزاری جلسات اخلاق و تهذیب در این حوزه خبرداد.

حجت الاسلام حسن قاسمی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه های تهذیبی این حوزه اظهار داشت : در حوزه علمیه امام رضا(ع) یک سری برنامه ها به صورت جمعی و عمومی برگزار می شود و  یکسری از  برنامه ها هم مخصوص طلاب است.

وی بیان کرد : در مراسم هفتگی که مخصوص طلاب است روحانی و سخنران را از بیرون مدرسه دعوت می کنیم و کلاس های درس اخلاق برای طلبه ها تشکیل می دهیم .

مدیرمدرسه علمیه امام رضا(ع)افزود : درس های صحیفه سجادیه را نیز حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری که مسئول رسیدگی به امور مساجد  هستند، بر عهده دارد .

وی در ادامه گفت : این کلاس های اخلاق جهت تهذیب نفس طلاب و مبارزه با نفس شیطانی بوده و طلاب را آماده می کند تا با ضمیری پاک  در درس های حوزه آماده شوند .

وی تصریح کرد : ما همچنین کلاس هایی در جهت آشنایی طلاب با مسائل اجتماعی ،سیاسی با دوستان برگزار کرده ایم که این کلاس ها به صورت هفتگی برگزار می گردد .

وی با اشاره به تعداد طلاب در حال تحصیل در این مدرسه خاطرنشان ساخت : درحدود 190 طلبه در این مدرسه تحصیل می کند که یک سوم آنها از شهرستان به تهران مراجعه کرده اند .

حجت الاسلام  قاسمی در پایان با اشاره به مراسم اعتکاف خاطر نشان ساخت : طلاب این مدرسه دینی مراسم اعتکاف شان را در مسجد جامع تهران انجام خواهند داد و جان خود را شستشو داده و برای تبلیغ دین و فرهنگ سازی خود را آماده می نمایند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha