جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید رحیمی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، آن را تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور خواند و گفت: اقتصاد متکی به نفت، موجب اشتغال زایی و نجات جوانان از بیکاری نمی شود.

حجت الاسلام حمید رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر ضرورت قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی ایران و کاهش آسیب‌پذیری ناشی از نوسانات قیمت نفت، باید وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی کاهش یابد؛ چرا که اقتصاد متکی به نفت، نه تنها موجب اشتغال زایی و نجات جوانان از بیکاری نشده، بلکه با افزایش واردات، درآمدهای نفتی هم به هدر رفته است.

وی با بیان اینکه واردات بی رویه با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست، ادامه داد: متاسفانه در اثر افزایش حجم واردات، بسیاری از تولیدکنندگان دچار مشکل شده و این روند، مخالف اهداف اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه معنای اقتصاد مقاومتی این است که ما در مقابل بحران‌های خارجی تاب‌آوری و مقاومت بیشتری داشته باشیم و برای این منظور راهی غیر از کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نداریم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، آن را تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور خواند و افزود: متأسفانه آن طور که باید و شاید، نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های ثروت ملی و نیروی انسانی بهره بگیریم، و رفع این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی دارد.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: با توجه به منابع عظیم و نیروی تحصیل کرده، جایگزین کردن درآمدهای نفتی کار سختی نیست. اما دو علتِ نداشتنِ مدیریت مناسب و ترویج تنبلی، در اثر درآمدهای نفتی باعث شده که ما درگیر چنین شرایطی بشویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌‌های پیاده کردن اقتصاد مقاومتی استفاده از تجربه ی رشد اقتصادی کشورهایی است که درآمدشان متکی به نفت نیست و مسلماً از دلایل رشد اقتصادی این کشورها، داشتن روحیه کار و تلاش و دیگری مدیریت صحیح نیروی انسانی است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران با ابراز تاسف از دیدگاه کسانی که اقتصاد مقاومتی را اقتصادی ریاضتی می‌پندارند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی بومی، تحول‌ساز، پیشرو و در راستای گسترش عدالت است.

حجت الاسلام رحیمی در پایان، افزایش تحریم‌ها علیه ایران و کاهش قیمت نفت را مصداقی بر تلاش دشمن برای ایجاد فشار به ایران عنوان کرد و گفت: این وضعیت زمینه‌ای را برای قرارگرفتن کشور در مسیر رکود و رشد منفی اقتصادی فراهم می‌کند و تنها راه حل برون‌رفت از این مشکل تحقق فرمایش رهبری و توجه به اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha