یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دارابی

حوزه/ با طراحی و برنامه ريزي دوره های آموزش تخصصی برای شبکه تبلیغی و اقشار تاثیرگذار، علاوه بر ارتقاء سطح دانشی مخاطبین و آموزش پذیران، شاهد ارتقاء سطح عمومی معارف اسلامی و دینی در جامعه خواهیم بود.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علی دارابی، با تبیین رهیافت آموزش های تخصصی، به اصول حاکم بر طراحی دوره های تخصصی سازمان تبلیغات در سال 1394 پرداخت و گفت: از اصلی ترین اصول حاکم در طراحی دوره ها توجه به نیاز های فردی و اجتماعی است که پس از رصد و نیازسنجی موضوعات اولویت دار، انتخاب و برنامه ریزی آموزشی برای آنها انجام می شود.

وی، تعادل بین مدت دوره ها و محتوا ، و کاربردی بودن مطالب و مهارتی بودن آن را از دیگر اصول حاکم در طراحي دوره هاي آموزشي خواند و افزود: کار گروهی و توجه به ممارست در بحث های آموزشی موجب تحکیم آموزش ها شده  و عملا موجب تقویت آموزه ها می گردد.

مدير كل دفتر برنامه ريزي آموزش هاي تخصصي سازمان تبليغات اسلامي ادامه داد: استفاده از ابزارها و رسانه های نوین آموزشی موجب گستردگی سطح مخاطبین و تسهیل دسترسی در آموزش ها می شود. به همین منظور دفتر آموزش های تخصصی یکی از اصول حاکم را توجه به این امر قرار داده است.

حجت الاسلام دارابی همچنین، رعایت پیوستگی و انسجام آموزشی، تاکید و پیش بینی تداوم آموزش و یادگیری، رعایت تفاوت های فردی، تاکید بر اصل تسلط و لحاظ نمودن اصل انگیزش، رعایت استقلال محتوا، انجام ارزشیابی خلاق و عینی کردن نتایج آموزش ها را از دیگر اصول آموزشی برشمرد .

براساس اعلام سازمان تبلیغات، وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با رعایت این اصول، طراحی و برنامه ريزي دوره های آموزش تخصصی برای شبکه تبلیغی و اقشار تاثیرگذار، پویا و خلاقانه و تحکیم داده های آموزشی، علاوه بر ارتقای سطح دانشی مخاطبین و آموزش پذیران، شاهد ارتقای بینشی و نگرشی آنان نیز باشیم، زیرا این امر باعث ارتقای سطح عمومی معارف اسلامی و دینی در سطح جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha