جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دارابی

حوزه/ جانشين كميته علمي و پژوهشي اجلاس سراسري نماز گفت: توسعه و تعميق گفتمان معنويت و اخلاق و هدايت جريان فرهنگي بخصوص در حوزه فرهنگ ديني، از مهمترين مسائل مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علي دارابي، امروز در بيست و چهارمين جلسه كميته علمي و پژوهشي اجلاس سراسري نماز، در معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي کشور، در تهران، توسعه و تعميق گفتمان معنويت و اخلاق و هدايت جريان فرهنگي بخصوص در حوزه فرهنگ ديني را يكي از اصلي ترين و مهمترين مسائل مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي عنوان کرد.

وی در تشریح اهداف سازمان تبليغات اسلامي از همكاري با ستاد اقامه نماز، خاطرنشان کرد: وارد شدن به ميدان تحول و نوآوري، گره زدن هر چه بيشتر پژوهش و تحقيق با حوزه فرهنگ نماز، معطوف شدن پژوهش ها متناسب با نياز هاي كشور، حفظ و تقويت گفتمان پژوهش در سطح كشور و توجه جدي به تحقيق و پژوهش در حوزه فرهنگ نماز به عنوان منبع تغذيه آموزش، مهمترين افق هاي سازمان تبليغات اسلامي در اين مسير است.

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي سازمان تبليغات اسلامي، در ادامه عنايت خاص به عنصر تحقيق و پژوهش در تمامي موضوعات را يك اصل در حوزه مأموريت هاي سازماني برشمرد.

وي، فعاليت هاي فرهنگي در حوزه نماز را كاري اساسي خواند و افزود: در كنار اين فعاليت ها، اقدامات پژوهشي و تعميق پژوهش ها هم لازم است. چرا كه بدون پژوهش، برنامه هاي فرهنگي نيز ممكن است بصورت جامع و كامل اجرا نشود.

جانشين كميته علمي و پژوهشي اجلاس سراسري نماز در پايان با اشاره به مسئله برنامه ريزي و سرمايه گذاري بر روي پژوهش، آموزش و سنجش به عنوان يكي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري، خاطر نشان كرد: اين موضوع از پيام هاي معظم له به 22 اجلاس قبلي و همچين پيام ايشان به اجلاس بيست و سوم نماز روشن مي شود. لذا ما بايد در مسير كارآمدي هرچه بيشتر اجلاس حركت كنيم.

برپایه این گزارش، در پايان اين جلسه، از تلاش هاي صورت گرفته توسط اعضاء كميته علمي و پژوهشي و هيئت هاي داوري مقالات بيست و سومين اجلاس سراسري نماز تقدير شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha