چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام حسینعلی رحمتی - حوزه خراسان

حوزه / کارشناس مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال در برنامه‌های اعتکاف زمان بیشتری به حلقه‌های معرفت، کارگاه‌های آموزشی، مطالعه و تدبر در قرآن اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی، کارشناس مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال در مسجد گوهرشاد حرم رضوی تعداد معتکفان  محدود شده‌اند، افزود: امسال در مساجد مشهد شاهد افزایش معتکفان خواهیم بود که این افزایش، نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های جامع برای برگزاری مراسم اعتکاف است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه با توجه به تعداد اکثریت معتکفان در مساجد، خدمت‌رسانی به این افراد امری مهم است، عنوان کرد: امسال به دلیل تعمیرات  در مسجد گوهرشاد فقط ۲۰۰ نفر از آقایان می‌توانند در آنجا معتکف شوند و به دلیل ظرفیت محدود مسجد گوهرشاد، پذیرش برای بانوان تنها در مساجد سطح  شهر مقدور خواهد بود.

 تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف مراسم اعتکاف سال گذشته

دبیر ستاد برگزاری اعتکاف با اشاره به تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در مراسم اعتکاف سال گذشته افزود: در همین راستا منشوری تهیه و به مسئولان داده شده که شامل نظارت دقیق بر حق ثبت نام معتکفان، مدیریت بر گوشی‌های موبایل، تشکیل جلسات قرآنی با قاریان ممتاز و هماهنگی با  واعظان و سخنرانان می‌شود.

کارشناس مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بهبود فعالیت‌ها در راستای کیفی‌سازی مراسم اعتکاف گفت: امسال در برنامه‌های اعتکاف مراسم جمعی کمتر شده و در عوض زمان بیشتری به حلقه‌های معرفت، کارگاه‌های آموزشی، مطالعه و تدبر در قرآن اختصاص می‌یابد.

وی به همکاری نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، شهرداری و سایر ارگان‌ها در حفظ امنیت و آرامش معتکفان، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان نیز نظارت بر عملکرد تمام مساجد حتی مساجدی که در آمار نیستند را در برنامه خود دارد.

 تیم بازرسی به عملکرد تمام مساجد خواهد پرداخت

وی در رابطه با بسته‌های فرهنگی این دوره از مراسم اعتکاف بیان کرد: امسال به صورت جدی‌تر به موضوع تفکر در اعتکاف می‌پردازیم از همین رو  بسته‌های فرهنگی که شامل نرم‌افزار، کتاب و... می‌شود، بین معتکفان توزیع خواهد شد.

کارشناس مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همکاری نکردن سازمان‌ها و نهادهای استان در برگزاری مراسم اعتکاف را از نقاط ضعف سال‌های پیش عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه امسال شاهد همکاری نهادها در تهیه و ارائه بسته‌های فرهنگی در ایام اعتکاف هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha