یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348451
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
سید جلال حسینی - قزوین

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف»، با حضور معتکفین، در مساجد استان قزوین خبر داد.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اعلام این خبرگفت:  خداوند متعال به حضرت ابراهیم (ع) دستور داد که خانه من را برای عبادت طواف‏كنندگان،  مجاوران، ركوع كنندگان و سجده كنندگان، پاك و پاكيزه كنيد و این موضوع بر اهمیت اعتکاف از زمان آن حضرت تا کنون را نشان می دهد.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام(س) دهه های مختلفی را به اعتکاف و عبادت می پرداختند و با این اقدام، آن را یکی از مهمترین برنامه های خودسازی معرفی کرده اند؛ ایشان در ماه رمضان و ایام البیض در ماه رجب که با ولادت امام علی (ع) آغاز می شود را معتکف بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک تصریح کرد: مراسم دینی و عبادی اعتکاف با همکاری بسیار خوب همه نهادها از 20 سال گذشته در سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رجب در حال اجراست و این مراسم پرفیض همواره با استقبال بسیار خوب مؤمنان و جوانان شهرها روبرو شده است.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: مراسم اعتکاف در هفت مسجد شهرستان آبیک برگزار می شود و مسجد جامع شهر آبیک و خاکعلی و  روستاهای قشلاق، زیاران، کهندج، خرمپشته، حاج تپه، میزبان معتکفین خواهد بود.

وی ادامه داد: ثبت نام از اول ماه رجب آغاز شده و تا قبل از اذان صبح سیزدهم رجب ادامه خوهد داشت؛ تا کنون استقبال جوانان بسیار خوب بوده و این مراسم در سه روز در مساجد شهرستان آبیک برگزار می شود.

این مسئول فرهنگیبیان کرد: اعزام مبلغ و برگزاری جلسات گفتمان دینی، سخنرانی در خصوص موضوعات مختلف دینی به ویژه مهدویت و اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» که در آن فصیح خانی و تصحیح نماز معتکفین بررسی می شود از برنامه های مراسم اعتکاف امسال خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha