پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی رمضانی

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، با اشاره به نقش مهم روحانیون در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، خواستار حمایت ائمه جمعه و جماعات، برای توسعه مطالعه مفید در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهدی رمضانی در نشستی با  حجت الاسلام اسحاق علی بیگدلو، امام جمعه شهر ارداق قزوین، گفت: بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی روحانیون، توسعه مطالعه مفید را در جامعه تسریع می بخشد.

وی افزود: روحانیون به عنوان قشر مورد اعتماد آحاد مردم می توانند نقش مهمی در نهادینه کردن اهمیت امر مطالعه و کسب دانش بین مردم داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: هرچه دانش و آگاهی ما در رابطه با راه های زندگی بهتر و سالم تر افزایش یابد، آرامش بیشتری خواهیم داشت که این آگاهی می تواند در حوزه های اعتقادی، انسانی، تغذیه، ورزش و به طور کل تمامی موارد استفاده آحاد جامعه، باشد.

وی ادامه داد: تنها راهکار افزایش این دانش و آگاهی، مطالعه و خواندن است و ارتقای سطح فرهنگ عامه ی جامعه، که روحانیت با توجه به ارتباط مستمر و نزدیکی که با مردم دارند، حضوری موثر در این زمینه خواهند داشت.

رمضانی، شناسایی خیرین و نیکوکاران در عرصه ی کتاب را از برنامه های مهم این اداره کل ذکر کرد و افزود: با وجود اینکه راهکار افزایش دانش تنها مطالعه کتاب نیست اما به طور قطع همچنان منابع نوشتاری ارزشمند جایگاهی ویژه در تحقیقات و پژوهش دارند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha