یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348417
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
سید ابوتراب موسوی آبیک

حوزه/ جوانان مهمترین سرمایه های انقلاب هستند و کشور با پشتوانه آنها به این همه پیشرفت دست پیدا کرده و باید برنامه های ویژه فرهنگی برای آنان طراحی و اجراء گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی و مذهبی که با محوریت اعتکاف برگزار می شد، گفت: ارتقاء فرهنگی عمومی در حوزه های اجتماعی باید با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره جایگاه فرهنگ را جایگاهی مهم و والا معرفی کرده اند و به همین منظور مسائل فرهنگی و برنامه ریزی در راستای آن باید با جدیت دنبال شده و فرهنگ در رأس همه امور قرار گیرد.

امام جمعه آبیک تأکید کرد: اگر بخواهیم به جایگاه والای انسانی و اهداف متعالی انقلاب دست پیدا کنیم، باید همه دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی های دقیق را در دستور کار قرار داده و نیروهای توانمند پرورش دهند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برنامه های مخرب رسانه ای و ماهواره ای دشمنان، یادآور شد: دشمن هرگز آرام نخواهد نشست و با بهره گیری از رسانه ها و ماهواره درصدد انحراف جوانان است.

وی ادامه داد: فرهنگ باید انسان را به سوی خداوند هدایت کند، چراکه تنها هدف نظام هستی قرب الهی است و اگر در مسیر این هدف حرکت کنیم همه امور درست می شود.

امام جمعه آبیک، اعتکاف را از مصادیق روشن فعالیت فرهنگی معرفی کرد و گفت: مراسم اعتکاف فعالیت فرهنگی تأثیر گذار و ارزشمندی است که باید با اطلاع رسانی، همه دستگاه ها و خیرین در اجرای هر چه بهتر آن مشارکت داده شوند.

حجت الاسلام موسوی با مهم ارزیابی کردن نقش جوانان در طول تاریخ انقلاب، بیان کرد: سه روز خودسازی معتکفین موجب تقویت اعتقادات جوانان می شود؛ جوانان مهمترین سرمایه های انقلاب هستند و کشور با پشتوانه آنها به این همه پیشرفت دست پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha