شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی نعمت اللهی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به لزوم برنامه ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت مداحان در امر ترویج آموزه های دینی و دوری از موازی کاری فرهنگی، از ساماندهی بیش از 1000 مداح در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، بیان کرد: مداحان نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی در جوامع دارند و باید با دانش کافی و دوری از خرافه‌گویی و با صداقت در راستای اشاعه فرهنگ دینی در استان قزوین فعالیت کنند.

وی افزود: مداحان به‌عنوان راویان دین وظیفه خطیری به عهده دارند و باید همواره با مطالعه منابع مناسب به ترویج فرهنگ دینی و اشاعه سبک زندگی ائمه(ع) بپردازند و الگوی مناسبی برای زندگی نسل نوجوان و جوان جامعه ارائه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ دینی، یک هزار و ۱۰۰ مداح در قزوین ساماندهی شدند تا در هیئت‌های مذهبی استان مدیحه‌سرایی کنند.

حجت الاسلام نعمت‌الهی با اشاره به اینکه مداحان نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی دارند، گفت: مداحان باید با دقت به مدیحه‌سرایی بپردازند و هیئت‌های مذهبی مکان مناسبی برای جوانان فعال است تا بتوانند به راحتی در این مکان‌ها به فعالیت‌های مذهبی بپردازند.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: در هر جامعه‌ای که فرهنگ پویا و بالنده شود، تمدن نیز در آن جامعه شکوفا می‌شود و در یک جامعه اسلامی باید فرهنگ دینی پویا حاکم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ارزیابی نتایج فعالیت‌های فرهنگی دشوار است، گفت: متولیان فرهنگ باید با هم‌افزایی مناسب در جهت پیشرفت فرهنگ درست و اسلامی در جامعه قدم بردارند و از موازی‌کاری دوری کنند.

حجت الاسلام نعمت‌الهی با بیان اینکه برای رسیدن به فرهنگ اسلامی راهکارهای زیادی وجود دارد، اظهار کرد: برای اشاعه فرهنگ اسلامی مسیرهای متفاوتی وجود دارد و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند بهترین مسیر را در راه رشد فرهنگ انتخاب کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha