شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا کاظم لو خواهران قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عدم شناخت علمی ولایت، باعث بروز حادثه کربلا شد و ما باید در دفاع علمی از ولایت طوری عمل نماییم که کربلا دوباره تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، امروز در اختتامیه دومین همایش مقاله نویسی مهدویت، در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: اجرای برنامه های پژوهشی در موضوعات مختلف از جمله نیازهای حوزه های علمیه است.

وی با ذکر این نکته که امامت و ولایت دو مفهوم و موضوع  اساسی تشیع است، افزود: امامت و ولایت و اعتقاد قلبی و عملی به این دو مفهوم از جمله ضروریات مهم مذهب تشیع است و ادعای ولایی بودن بدون اعتقاد به ولی و نائب امام(ع) امکان پذیر نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: اعتقاد و پذیرش ولایت باید همراه با معرفت و ایمان عملی باشد تا بتوانیم به نحو مطلوب از این مفهوم دفاع نماییم.

حجت الاسلام کاظم لو، معرفت علمی را از لوازم دفاع از ولایت عنوان کرد و گفت:  در جامعه ای که هر روز شبهات با یک لباس و شکل جدید بروز و ظهور می کند، باید خود را مسلح به علومی نماییم که بتوانیم از عهده پاسخ گویی به این شبهات بر آییم .

وی افزود: در بحث شبهات  چیز تازه ای نداریم و دشمنی ها همان دشمنی های قدیم است، منتهی شکل و نام این شبهات تغییر کرده و اگر از اصل شبهه آگاه باشیم می توانیم به راحتی پاسخ آن ها را هم بدهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: ولایی بودن حوزه های علمیه به این معنی است که بتوانند با استفاده از علم و عمل به نحو احسن از ولایت دفاع کرده و همسو با آن حرکت کنند.

حجت الاسلام کاظم لو اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عدم شناخت علمی ولایت، باعث بروز حادثه کربلا شد و ما باید در دفاع علمی از ولایت طوری عمل نماییم که کربلا دوباره تکرار نشود.

وی، استفاده از قرآن در بحث دفاع از ولایت و ولایت پذیری مهم توصیف کرد و گفت: تا زمانی که در بخش اجتماعی و فردی به اخلاق مهدوی آراسته نشده و بین مفاهیم مهدویت و امورات زندگی سنخیتی ایجاد نکنیم، نمی توانیم به سمت تحقق جامعه مهدوی حرکت نماییم.

حجت الاسلام کاظم لو بیان کرد: باید تلاش کنیم تا در محیط های اجتماعی، اخلاق و مفاهیم مهدوی بروز و ظهور داشته باشد و ارتباطات خود با افراد مختلف در جامعه را به سمتی پیش ببریم که تمام رفتار و اعمال ما رنگ و بوی الهی و مهدوی به خود بگیرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha