شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار علمای جبل عامل با نماینده آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سیستانی با تبیین نقش و جایگاه حوزه علمیه و رهنمودها و تبلیغات دینی پرداخت و آن را مسوولیتی بر دوش علما دانست که باید در تمام زمینه های سیاسی و جهادی و فرهنگی و تمام ابعاد زندگی حضور داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از اعضای تجمع علمای جبل عامل لبنان با حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی دیدار کردند.

شیخ کربلایی در این دیدار به تبیین نقش و جایگاه حوزه علمیه و رهنمودها و تبلیغات دینی پرداخت و آن را مسئولیتی بر دوش علما دانست که باید در تمام زمینه های سیاسی و جهادی و فرهنگی و تمام ابعاد زندگی حضور داشته باشند.

وی افزود: علما وارثان پیامبران هستند و ادامه دهنده راه پیامبران می باشند که این راه نیز راه همدوشی اجتماعی و و کمک به فقرا و یتسمان و زنان بی سرپرست و کسب رضایت خداوند می باشد.

شیخ کربلایی گفت: علما همچنین وظیفه دارند با پیروان مذاهب دیگر ارتباط برقرار کنند و فرصت تفرقه افکنی را از دشمنان بگیرند.

شیخ یوسف دعموش رئیس تجمع علمای جبل عامل نیز درباره این دیدار گفت: هیئت اداری تجمع علمای جبل عامل لبنان در این سفر به زیارت ائمه اهل بیت علیهم السلام مشرف شدند و پس از آن نیز با شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی دیدار کردیم تا حمایت خود را از فتوای ایشان و مراجع نجف اشرف مبنی بر جهاد کفایی اعلام کنیم.

وی افزود: دیدار ما همچنین با هدف معرفی تجمع علمای جبل عامل صورت گرفت و اینکه امکاناتی را که در توان ما می باشد به آستان مقدس حسینی ارائه کنیم و این دیدار نیز در این زمینه ها مفید بود و از دانش و تفکر شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی بهره بردیم و به تمام توصیه های ایشان ملتزم خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha