جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کربلایی

حوزه/ ، آیت الله سیستانی مخالفت خود را با تصمیم اخیر کنگره آمریکا مبنی بر ارائه کمک های تسلیحاتی به برخی مناطق عراق از طریق دولت منتخب اعلام کرد و از نیروهای سیاسی عراق خواست در برابر این دخالت آشکار آمریکا در امور عراق، موضعی شفاف داشته باشند.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در صحن مطهر حرم حسینی گفت: بارها بر این نکته تاکید شده که کمک های خارجی که برای جنگ با داعش به عراق ارائه می شود به هیچ وجه نباید موجب نقض حاکمیت و استقلال و وحدت عراق باشد.

وی افزود: از این رو ما نمی توانیم تصمیم اخیر کنگره آمریکا مبتی بر ارائه کمک های نظامی به برخی مناطق عراق از طریق دولت منتخب را بپذیریم و بنا بر این تمام نیروهای سیاسی عراق باید موضع شفاف خود را در مخالفت با این دخالت آشکار در امور عراق اعلام کنند و تمام تلاش خود را برای دست یابی به دیدگاه واحد برای نجات مناطق تحت سیطره داعش با مشارکت اهالی این مناطق انجام دهند.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: اختلاف و دودستگی و ترجیح دادن منافع شخصی و گروهی توسط نیروهای داخلی عراق و رواج بی اعتمادی میان آنها راه را برای دخالت بیگانگان باز می کند و باعث می شود عراق در معرض خطر تجزیه قرار بگیرد از این رو تمام سیاسیون وفادار به عراق باید کاملا هوشیار باشند و با جدیت تمام در جهت تحقق منافع عمومی عراق مطابق با قانون اساسی عمل کنند.

شیخ کربلایی گفت: مرجعیت شیعه همچنین از همه می خواهد در جنگ با داعش به نیروهای ارتش و بیسج مردمی کمک کنند و فقط منافع عالی عراق را در نظر بگیرند نه منافع و مصالح گروه ها و کشورهای خاصی را که ممکن است منافع این کشورها با منافع عراق در تضاد باشد.

وی افزود: ما خواستار ایجاد بیشترین سطح هماهنگی با فرماندهی نیروهای مسلح در عملیات نظامی هستیم تا از این طریق وحدت و قدرت جنگی ما حفظ شود و از اختلاف دوری کنیم که موجب تضعیف ما خواهد شد و در عین حال انتظار ما از فرماندهی نیروهای مسلح این است که تمام طرف ها را زیر چتر واحد و مصالح مشترک عراق جمع کند تا همه ما به مهم ترین هدف یعنی نجات کشور از تروریست های داعش برسیم.

مرجعیت شیعه همچنین به دستگاه های امنیتی و رسانه ای در مورد روش های گمراه کننده و فریبنده رسانه ای و جنگ روانی دشمنان و تروریست های داعش و ایجاد هراس در قلوب رزمندگان عراقی و شهروندان هشدار داد.

وی همچنین از همه خواست به تبلیغات و شایعات رسانه های دشمن اعتنایی نکنند بلکه به منابع مورد اعتماد برای آگاهی از واقعیت ها مراجعه کنند و این اطلاعات صحیح را به مردم نیز برسانند.

نماینده آیت الله سیستانی از همه خواست به فرماندهان میدانی بپیوندند و حتی اگر شده تشکیلات نظامی کوچکی تشکیل دهند و با همدیگر با روحیه برادری تعامل کنند و نیروهای مسلح با نیروهای بسیج مردمی همه در یک جبهه در برابر داعش متحد باشند که این عامل مهمی در جبران خسارت هایی است که در جبهه حاصل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha