یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شمس مدیر یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: امروز بهترین راهبرد برای سیاست خارجی و بین المللی ایران، منویات رهبر معظم انقلاب است که سرمایه ارزشمندی برای تیم مذاکره کننده کشورمان به‌شمار می‌رود، لذا باید به آن اهتمام شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه«آمریکایی ها نیازشان به مذاکره اگر بیشتر از ما نباشد، کمتر نیست» اظهارداشت: امروز آمریکایی ها به خوبی به این نکته واقف هستند که حل بحران هایشان در منطقه از جمله در  کشورهای یمن، عراق سوریه و... بدون  مشارکت ایران محقق نخواهد شد.

*نقش بی بدیل ایران در حل و فصل بحران های منطقه

 حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازیگری مهم و تأثیرگذار در منطقه نقش بی بدیلی را در حل و فصل بحران های منطقه از جمله یمن، عراق سوریه و.. ایفا می‌کند و آمریکایی ها  هم  به خوبی به این امر واقف هستند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که می تواند آمریکا را از باتلاق عراق، سوریه و یمن نجات دهد، گفت: شاهد  این مدعا این نقش آفرینی بی‌بدیل، حضور مؤثر جمهوری اسلامی در کنفرانس "بن" برای بازسازی افغانستان و فرآیند دولت سازی در عراق است.

*عطش آمریکا برای مذاکره با ایران

این استاد حوزه یزد، حفظ جایگاه ابرقدرتی آمریکا در دنیا را دومین عامل عطش آمریکا برای مذاکره با ایران دانست و  اضافه کرد: اصل مذاكره با ايران، براى آمريكا به‌عنوان ابرقدرت، بسيار مهم است؛ زیرا جمهورى اسلامى و ملت ايران از ابتدا، هيبت‌شكن ابرقدرتی این کشور در دنيا بوده اند.

وی عنوان کرد: براى آمريكا بسار مهم است كه ايران اسلامى كه از ابتدا به دلايل روشنى در مقابل آمريكا ايستاد و تسليم  نشد، هم اکنون راضی به مذاکره شده!؛ آن‌هم کشوری که در سه دهه اخیر تنها قدرتی است که در برابر سلطه مستکبرین مقاومت کرده است.

*فریب افکار عمومی

مدیر حوزه علمیه استان یزد، القاء اثر بخش بودن «تحریم» را از دیگر عوامل اشتیاق آمریکا برای مذاکره با ایران عنوان و تصریح کرد: از آنجا که آمریکا در موضوع هسته‌ای همواره به افکار عمومی  چنین القا کرده‌ که ایران در جهت تولید بمب اتم حرکت می‌کند، اینک می‌خواهد نتیجه‌بخش بودن  «تحریم» را به خورد ملت خود دهد و چنین وانمود کنند که ایران با پذیرش اصل مذاکره و شرایط آنها در مذاکره، مجبور به عقب‌نشینی شد و آنها توانسته‌اند خطر دستیابی ایران به بمب اتمی را خنثی کنند!

*دست های خالی آمریکا

وی دست‌های خالی آمریکا از گزینه کارساز را از دیگر عوامل مهم این کشور برای مذاکره با ایران عنوان نمود و گفت: دلیل دیگر نیاز آمریکا به این مذاکرات، دست‌های خالی اش از گزینه کارساز دیگر علیه برنامه هسته‌ای ایران است؛ دولتمردان آمریکا بهتر از هرکسی می‌دانند که اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، هیچ گزینه اثربخش دیگری علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای‌اش ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس،، اختلاف افکنی را از دیگر اهداف آمریکا برشمرد و بیان داشت: بعد از انقلاب ضرورت دشمنی با آمریکا، یکی از موضوعات مورد توافق مردم و اکثر جناح ها و جریان های سیاسی داخل ایران بوده، به بیان دیگر می‌توان گفت که موضوع دشمنی با آمریکا به نوعی دستمایه وحدت ملی بوده و این وحدت ملی، مهم ترین مؤلفه قدرت نرم جمهوری اسلامی به‌شمار می رود. قدرتی که باعث تثبیت جمهوری اسلامی در منطقه پرآشوب و پرتنش خاورمیانه  شده است.

 * تکرار ادبیات سیدالشهدا(ع)

وی با بیان اینکه مذاکره‌ای که بر پایه عزت نباشد نتیجه بخش نخواهد بود، افزود: سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی براینکه«آمریکایی ها نیازشان به مذاکره اگر بیشتر از ما نباشد، کمتر نیست»، تکرار ادبیات سیدالشهدا(ع) در کربلا بود و این پیام را برای همگان به همراه داشت که ما زیر بار ذلت و خواری نمی‌رویم و این جنبه اعتقادی پیام عاشورا است؛ زیرا رهبری فرمودند ما کشوری نیستیم که حاضر باشیم تا طرف مذاکره کننده ما را تحقیر کند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، خاطرنشان کرد: اقدام دولت آمریکا در حین مذاکرات در دو  سال اخیر، خلاف همه اصول و مبانی دیپلماتیک و آداب مذاکرات است و آمریکایی‌ها با ادبیات ارعاب، تهدید و یا تحقیر در مذاکرات به‌دنبال برتری‌طلبی سیاسی هستند و اگر این ادبیات تغییر نکرد، تیم هسته ای باید با اقتدار میز مذاکره را ترک کند.

*لزوم حفظ روحیه انقلابی تیم مذاکره کننده ایرانی

وی با اشاره به اینکه  رهبر انقلاب حفظ روحیه انقلابی را به  تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات برای تفاهم نهایی متذکر شده اند، گفت:  رهبر فرزانه انقلاب ، حفظ خطوط قرمز ، هیبت و عظمت ملت ایران را بار ها در سخنانشان به مذاکره‌کنندگان گوشزد کرده اند، بنابراین تیم  مذاکره‌کننده ایران به نمایندگی از ملتی مذاکره می‌کند که نظام آنها بر خون شهدا استوار شده و اگر طرف مقابل بخواهد تهدید و عظمت ملت را در نظر نگیرد، تیم مذاکره‌کننده از اختیار ترک میز مذاکرات برخوردار است.

*بیانات رهبری؛ بهترین راهبرد سیاست خارجی

این استاد حوزه یزد، در پایان یادآور شد:  امروز بهترین راهبرد برای سیاست خارجی و بین المللی ایران منویات رهبر معظم انقلاب است  که سرمایه ارزشمندی برای تیم مذاکره کننده کشورمان به‌شمار می‌رود که باید به آن اهتمام گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha